- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
De Paştele ortodox, românii au cumpărat mai multe haine şi cosmetice decât alimente, mobilier şi electrocasnice
În aprilie, lună marcată printre altele de Paştele ortodox, au crescut puternic vânzările în volum de cosmetice, îmbrăcăminte şi carburant – ritmul variind de la 11,4 la 27,9% -, în timp ce pe pieţele de alimente, băuturi şi tutun şi, respectiv, mobilă şi electro-IT s-a remarcat o scădere.
Consum privat în aprilie: haine şi cosmetice, dar au mai puţine alimente, mobilier şi electrocasnice
Analiza ia în calcul volumele de vânzări, astfel că inflaţia, nu este cea care majorează unele rezultate. Totuşi, acelaşi fenomen îşi pune amprenta asupra comportamentului de consum, creşterile accelerate de preţuri, care nu sunt compensate de majorări de salarii pe măsură, îi fac pe oameni să fie mai precauţi în achiziţii, cel puţin de anumite produse.
Un exemplu este cel al articolelor de electro-IT şi mobilă (-4,2% în aprilie). E vorba de produse cu preţuri mai mari, care sunt văzute de multe ori drept investiţii. Totuşi, trebuie ţinut cont că evoluţia se calculează pornind de la o bază bună, aprilie 2021. Ultimii doi ani au fost unii de dezvoltare şi creştere pentru pieţele de profil, faptul că românii au stat mai mult acasă i-a determinat pe aceştia să îşi cumpere mobilă, televizoare sau frigidere pentru a-şi face şederea mai confortabilă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Garda Națională a fost activată în Washington pentru a asigura securitatea alegerilor din 2024
-
Cel mai negru scenariu al alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova: „Vor lichida treptat orice instituţie democratică”
-
Alegeri în Republica Moldova: Preoţii din R. Moldova care au călătorit la Moscova, instruiţi să-i asigure lui Stoianoglo voturi
-
MAE: Nouă români rămân dispăruţi în urma inundaţiilor din Spania
În acest an, pe fondul inflaţiei, al războiului de la graniţă şi al restricţiilor la intrarea în mall-uri - care au fost în vigoare în primele luni din 2022 - se observă o schimbare de direcţie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO