Dealerii auto şi-au extins service-ul şi pentru mărci pe care nu le livrează

Publicat: 25 02. 2010, 15:22
Actualizat: 06 11. 2012, 09:47

„Pierderile avute cu scăderea pieţei auto i-a determinat pe aproape toţi dealerii care asigură şi servicii post vânzare să ceară, în ultimul an, extinderea autorizaţiei de intervenţie şi asupra altor mărci”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul executiv al departamentului de Certificare Sisteme de Management din cadrul Registrului Auto Român (RAR), Claudiu Ştefănescu.

Dealerii spun că solicitarea de extindere a dreptului de intervenţie şi pe alte mărci este o măsură firească, dat fiind că activitatea de service a devenit principala sursă de venit pentru industria auto.

„În contextul economic actual, activitatea post vânzare reprezintă 80% din veniturile unei reprezentanţe auto. Este normal să ne orientăm după mişcările din piaţă”, a precizat pentru MEDIAFAX Nicolae Sorescu, directorul general al dealerului auto Rădăcini Motors, companie aflată pe lista solicitanţilor.

La rândul lor, reprezentanţii Ţiriac Holdings spun că tendinţa clienţilor de a investi întreţinerea autovehiculului a determinat compania să îşi adapteze afacerile after sales.

„Extinderea activităţii de service şi către alte mărci decât cele din portofoliul Ţiriac Holdings reprezintă o decizie firească de business pentru reţeaua noastră de dealeri. Această decizie vizează creşterea cifrei de afaceri a grupului şi creşterea cotei de piaţă pe care o deţinem pe segmentul serviciilor post vânzare”, a explicat directorul de comunicare al Ţiriac Holdings, Cristina Munteanu.

Pe lista dealerilor care au solicitat extinderea autorizaţiei figurează şi parteneri din din reţeaua AutoItalia şi Porsche.