- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Deloitte: majorarea costurilor de construcţie, cea mai mare provocare a anului pentru imobilare
Majorarea costurilor de construcţie reprezintă cea mai mare provocare a anului 2022 pentru 90% dintre companiile imobiliare din România şi din alte ţări din această regiune a Europei, potrivit studiului Deloitte Real Estate Confidence Survey for Central Europe 2022.
Studiul s-a derulat în al doilea trimestru din acest an în România, Polonia, Cehia şi Ungaria. În acelaşi timp, mai mult de 50% dintre respondenţi se aşteaptă ca finanţarea să fie mai puţin accesibilă în lunile care urmează.
Participanţii la studiu consideră că războiul din Ucraina a generat sincope pe lanţurile de aprovizionare, accelerând scumpirea materialelor de construcţii şi a energiei. Această preocupare, împreună cu cea legată de inflaţia generalizată, dificultatea de a găsi terenuri şi incertitudinea generală din piaţă, se reflectă în percepţia dezvoltatorilor cu privire la evoluţia marjelor de profit, 90% din aceştia aşteptându-se la o deteriorare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Guvernul lasă educația în urmă. Ce se întâmplă cu legile educației
-
Grindeanu respinge negocierile cu USR: Cum să faci coaliţie când ne atacă zilnic?
-
Ucraina foloseşte inteligenţa artificială în război. Milioane de ore de imagini video pentru antrenarea AI
-
Surse: Orban cere UE să-l aştepte pe Trump înainte de a extinde sancţiunile care vizează Rusia
Pentru al doilea an consecutiv, dezvoltatorii susţin că sectoarele rezidenţial şi industrial rămân cele mai competitive (33% fiecare), cu accent pe proiectele rezidenţiale destinate închirierii, care devin tot mai atractive. Şi investitorii preferă aceleaşi sectoare (peste 40% rezidenţial şi 36% industrial). Totodată, a crescut numărul dezvoltatorilor şi investitorilor interesaţi de sectorul de retail, pentru prima dată de la izbucnirea pandemiei, depăşind chiar şi aşteptările din perioada anterioară crizei sanitare, ceea ce indică faptul că investitorii şi lanţurile comerciale şi-au recâştigat optimismul şi că piaţa este pregătită să absoarbă noi spaţii de retail. În schimb, studiul mai arată că nu există apetit pentru investiţii imobiliare în turism (hoteluri, alte unităţi de cazare sau facilităţi de relaxare) în perioada imediat următoare, iar interesul pentru zona de birouri este încă cu mult sub nivelul anterior pandemiei.
„Piaţa imobiliară din această regiune a Europei a demonstrat că are o capacitate ridicată de redresare în urma unor evenimente neprevăzute, precum pandemia de COVID-19. Totuşi, creşterea costului de construcţie este îngrijorătoare şi rămâne de văzut cine o va absorbi şi în ce măsură. Pe de altă parte, este încurajator faptul că, într-o perioadă dominată de numeroase incertitudini, dezvoltatorii şi investitorii continuă să îşi facă planuri de extindere (de exemplu în sectorul de retail) sau să urmărească pătrunderea pe noi pieţe. Vedem că România urmează trendul regional, cu dezvoltări în sectoarele rezidenţial şi industrial, care pot reprezenta şi o formă de protecţie împotriva inflaţiei – activele imobiliare îşi pot păstra sau chiar creşte valoarea în timp, spre deosebire de alte investiţii care sunt mai afectate de inflaţie”, a declarat Alexandra Smedoiu, Partener Deloitte România, Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru sectorul imobiliar.
Deloitte derulează Real Estate Confidence Survey for Central Europe începând din 2019 pentru a afla percepţia profesioniştilor din domeniu cu privire la evoluţia pieţei în regiune.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO