Directorul general al grupului, Steve Jobs, recunoscut pentru talentul său de showman în prezentarea produselor Apple, a fost primit cu aplauze de câteva mii de proiectanţi IT, clienţi şi angajaţi ai companiei.
Jobs a prezentat o serie de noi produse şi servicii ale companiei, dar a păstrat pentru sfârşit Macbook Air, pe care l-a scos dintr-o simplă mapă de documente, pentru a evidenţia grosimea foarte mică a computerului.
Cu un preţ de 1.800 de dolari, Macbook Air se plasează între modelele de bază ale Apple şi laptopurile de clasă superioară, iar analiştii şi-au exprimat îngrijorarea că ar putea afecta vânzările unor produse mai scumpe.
Laptopurile Macbook sunt unele dintre cele mai atractive produse ale Apple, iar vânzările au urcat cu 37% în trimestrul al patrulea al anului financiar încheiat în septembrie 2007.
Vicepreşedintele Apple însărcinat cu problemele de marketing, Phil Schiller, a declarat că noul laptop poate atrage un număr mare de cumpărători, printre care oameni de afaceri, profesori, precum şi persoane care doresc un computer personal mai atractiv.
Jobs a prezentat şi noi funcţii pentru iPhone, cum ar fi o hartă pentru localizarea poziţiei utilizatorului, precum şi posibilitatea configurării unor linkuri pe ecranul principal, pentru accesarea unor site-uri.
"iPhone nu rămâne pe loc. Îl îmbunătăţim în mod continuu", a spus Jobs.
Un interes mai scăzut a atras însă Apple TV, un produs proiectat iniţial ca un accesoriu pentru computerele Mac pentru vizualizarea pe televizor a unor imagini de pe Internet, lansat anul trecut odată cu iPhone.
"Nu este ceea ce doresc oamenii şi anume filme, filme, filme", a explicat Jobs.
O nouă versiune a Apple TV se va conecta direct la Internet şi va permite descărcarea de emisiuni, filme şi muzică, prin intermediul iTunes.
Jobs a anunţat că Apple a încheiat un acord cu şase studioruri importante de filme şi cu altele mai mici pentru închirierea de filme prin iTunes.