Detalii cutremurătoare ies la lumină: Autorităţile de reglementare au ŞTIUT cu mult timp înainte de tragediile aviatice că sistemul de control al Boeing 737 MAX nu funcţiona

Publicat: 29 03. 2019, 12:28
Actualizat: 30 03. 2020, 05:29

Agenţia Europeană de Aviaţie şi Spaţiu (EASA) a certificat avionul ca fiind sigur în mare parte, afirmând că procedurile suplimentare şi instruirea piloţilor ar explica, în mod clar, situaţiile „neobişnuite” în care piloţii ar trebui să manipuleze manual o roată rar utilizată pentru a controla unghiul avionului.

Potrivit unui document al companiei aeriene American Airlines, aceste situaţii nu au fost enumerate în manualul de zbor.

Documentul de certificare EASA, disponibil online, a fost emis în februarie 2016, a spus purtătorul de cuvânt al agenţiei.

Acesta a mai precizat că la viteze mai mari de 425 km/oră, cu flapsurile retrase, piloţii ar putea fi nevoiţi să folosească roata din consola centrală a cabinei de pilotaj, în locul unui comutator electric situat pe manşă.

EASA şi Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA (FAA) au stabilit, în cele din urmă, că această configuraţie era suficient de sigură pentru ca avionul să fie certificat.