- Home
- Economic
- TOULOUSE, (10.12.2014, 17:42)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Dilema Airbus: Să investească masiv în modernizarea aeronavei A380 sau să renunţe la ea
Airbus Group, care nu a reuşit să atragă în acest an niciun nou client pentru aeronava de mari dimensiuni A380, se află la o răscruce cu două opţiuni, să o modernizeze sau să renunţe la ea.
Urmărește
405 afișări
Dilema Airbus: Să investească masiv în modernizarea aeronavei A380 sau să renunţe la ea (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Anul 2014 este primul de la intrarea în serviciu a avionului cu punte dublă în care Airbus nu a reuşit să atragă un client nou, relatează Bloomberg. Singurul cumpărător din acest an a fost o companie de închirieri care trebuie mai întâi să atragă ca client un prim operator aerian pentru a activa o comandă de 20 de aparate A380.
Şi numărul de comenzi primite până în prezent de Airbus pentru A380 este destul de scăzut şi incert, fapt evidenţiat de anularea unei comenzi de şase astfel de aparate de către compania japoneză Skymark Airlines, alte două avioane fiind aproape de livrare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Guvern fără USR. Lasconi: Am vrut să fim la guvernare, dar ei nu nu ne vor
-
Predoiu, despre momentul în care vor fi ridicate barierele pentru intrarea în Schengen terestru
-
Expertiza medicală a capacităţii muncii va fi coordonată unitar la nivel naţional
La şapte ani de la intrarea în exploatare, avionul A380, a cărui dezvoltare a costat 25 de miliarde de dolari, riscă să devină un eşec costisitor. A380 este popular în rândul călătorilor, dar majoritatea operatorilor aerieni preferă modele mai mici de avioane, cu consum mai scăzut de carburant şi care pot avea acces pe mai multe aeroporturi.
Emirates este singurul client fidel pentru A380, comandând 140 de avioane de acest tip, în timp ce alte companii aeriene fie au renunţat la comenzi, fie au probleme să ocupe toate locurile din aceste aeronave.
"Este un avion excelent, dar este potrivit numai pentru anumite destinaţii", a declarat directorul general al Air France-KLM, Alexandre de Juniac, care intenţionează să anuleze comenzile pentru două din 12 avioane A380, intenţionând să le înlocuiască cu modele de dimensiuni mai mici.
Deocamdată, Airbus a exclus modernizarea motoarelor avioanelor A380, care le-ar face mai atractive pentru noii cumpărători.
Directorul financiar al Airbus, Harald Wilhelm, a declarat luna trecută că programul A380 va amortiza costurile anul viitor şi că numărul comenzilor este solid, pentru următorii câţiva ani.
Aeronava A380 cu patru motoare este o raritate, după ce Airbus a renunţat la modelul A340.
Acţiunile Airbus s-au depreciat în acest an cu 24%, înregistrând cea mai slabă evoluţie după 2008.
Titlurile companiei americane concurente Boeing s-au depreciat în 2014 cu numai 5%.
Boieng a anunţat la rândul său, marţi, că va reduce producţia la avionul 747 jumbo, destinat curselor pe distanţe lungi, pentru care nu a primit noi comenzi în acest an. Constructorul american are comenzi neonorate pentru 39 de avioane 747 jumbo, care asigură producţia în următoarele 30 de luni.
Citește pe alephnews.ro: Liderul de facto din Siria a afirmat că țara este epuizată și nu reprezintă o amenințare pentru vecini sau pentru Occident. Ahmed al-Sharaa vrea ridicarea sancțiunilor internaționale
Citește pe www.zf.ro: Fabrica de milionari: Revolut a creat averi pe bandă după ce angajaţii şi primii investitori ai fintech-ului au vândut acţiuni în valoare de aproape 1 miliard de dolari de la începutul lunii august
Citește pe www.zf.ro: Cum poate Bucureştiul să decoleze în topul capitalelor europene. Adevărul din spatele cifrelor, care ar putea răsturna situaţia
Citește și: Airbus rămâne în urma competitorului Boeing, deşi a vândut mai multe avioane în noiembrie
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Klaus Iohannis spune că „nimeni nu este de vină pentru anularea alegerilor”. Declarațiile Președintelui
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Mădălin Ionescu este bolnav! Vedeta s-a internat de luni, în mare secret. Ce diagnostic a primit
CANCAN.RO
Ninge de Sărbători în București. Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în urmă cu puțin timp
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:04
-
ieri, 23:02
Ucraina primeşte 2 miliarde de dolari din active ruseşti îngheţate