Prima pagină » Economic » Din ce în ce mai multe case self- checkout încep să ceară bacşiş. Clienţii revoltaţi: ce rost are să ceară bacşiş?

Din ce în ce mai multe case self- checkout încep să ceară bacşiş. Clienţii revoltaţi: ce rost are să ceară bacşiş?

Apariţia caselor self- checkout a stârnit în ultimii ani discuţii în toată lumea cu privire la automatizare şi viitorul locurilor de muncă, dar pentru a calma spiritele mulţi spuneau în glumă "măcar scăpam de bacşiş". Ei... acest lucru nu mai e aşa sigur.
Din ce în ce mai multe case self- checkout încep să ceară bacşiş. Clienţii revoltaţi: ce rost are să ceară bacşiş?

Clienţii din SUA au reclamat că din ce în ce mai des la aparatele de self-checkout apare întrebare cât vreţi să lăsaţi bacşiş. Astfel interacţiunea zero cu angajaţii în timpul unei tranzacţii nu mai garantează eliberarea de dilema morală a bacşişului.

Solicitările de a lăsa 20% bacşiş la aparatele de self-checkout din magazine, cafenele, aeroporturi, stadioane au devenit agasante şi îi deranjează pe consumatorii, potrivit Wall Street Jurnal.

Cum explică patronii implementarea bacşuşului la aparatele de self-checkout

Proprietarii de afaceri spun că aceste indicaţii automate pot creşte semnificativ bacşişurile şi pot mări salariile pe care le încasează personalului.

Clienţii însă nu sunt mulţumiţi de răspuns: „Ei reduc costurile cu forţa de muncă făcând self-checkout. Deci, ce rost mai are să ceară bacşiş?, a declarat pentru WSJ, Ishita Jamar, studentă în ultimul an.

Specialiştii din zona muncii spun că aşa-numita „creştere a bacşişului” este o modalitate pentru angajatori de a pune responsabilitatea pentru plata angajaţilor pe seama consumatorilor, în loc să crească ei înşişi salariile.