„S-au înregistrat scăderi la numărul de chioşcuri şi de magazine medii, însă a crescut numărul magazinelor cu spaţii mai mari de 40 de metri pătraţi”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Bogdana Baltasiu, Client Service Manager Customer Research în cadrul Nielsen, care a adăugat că acest trend s-ar putea menţine şi în acest an.
În 2009 comerţul modern cuprindea 548 magazine.
Potrivit studiului ShopperTrends 2011 realizat de Nielsen, dacă în 2009 motorul de creştere al comerţului modern au fost discounterii, în 2010 supermarketurile au avut peste 40 de deschideri.
În acest context, canalul de hipermarketuri, supermarketuri şi discounteri a ocupat 48% din totalul comerţului, faţă de 41% în 2009.
Astfel, cea mai mare parte a bugetelor românilor au fost îndreptate în 2010 către hipermarketuri (42%), supermarketuri (18%) şi discounteri (18%).
Studiul ShopperTrends 2011 a fost realizat în perioada octombrie-noiembrie 2010 şi au fost luate în calcul răspunsurile a 1.200 de persoane, principalii cumpărători de produse alimentare şi de îngrijire a locuinţei din gospodării.