Directorul evomag.ro: Comerţul online reprezintă 3-4% din cel tradiţional, potenţialul este imens

Potenţialul comerţului online pe piaţa românească este imens, în condiţiile în care reprezintă doar 3-4% din cel tradiţional, a declarat directorul general al evomag.ro, Mihai Pătraşcu, prezent la ICEEfest, un eveniment dedicat industriei digitale din Europa Centrală şi de Est.

Urmărește
219 afișări
Imaginea articolului Directorul evomag.ro: Comerţul online reprezintă 3-4% din cel tradiţional, potenţialul este imens

Directorul evomag.ro: Comerţul online reprezintă 3-4% din cel tradiţional, potenţialul este imens (Imagine: Shutterstock)

"Spre exemplu, pentru campania Black Friday, evomag.ro a fost pregătit să suporte un trafic de 4-5 ori mai ridicat. În realitate, traficul a depăşit de 12 ori nivelul estimat. Efectiv, serverul nu mai putea face faţă solicitărilor", a spus Pătraşcu.

Prezent la eveniment, directorul general al PayU România, Daniel Nicolescu, a spus că, în ciuda temerilor, există clienţi pe această piaţă, chiar dacă este de dimensiuni reduse.

"Clienţi există şi asta s-a văzut când, spre exemplu, Blue Air a intrat cu bilete de avion pe online", a spus Nicolescu.

La rândul său, directorul general al elefant.ro, Cristian Herghelegiu, a spus că în România există potenţial pe piaţa comerţului online.

"Din perspectiva noastră, pe acest segment de piaţă se poate face un business bun şi este momentul să facem un business bun", a afirmat Herghelegiu.

El a adăugat că mediul online permite clienţilor să îşi cheltuiască mai eficient banii.

"Observăm că gradul de sofisticare a clienţilor creşte de la an la an, sunt mai atenţi în privinţa cumpărăturilor, se informează mai mult", a spus şeful elefant.ro.

Directorul evomag.ro a afirmat că, în raport cu magazinele tradiţionale, magazinele online prezintă mai multe informaţii cu privire la produsele din portofoliu şi, în acest context, decizia de cumpărare este una mai bine fundamentată.

"Orice investiţie în această direcţie, din partea oricărui magazin online, este binevenită pentru că informaţiile fundamentează mai bine decizia de cumpărare", a spus Pătraşcu.

Întrebat când vor intra pe piaţa românească marii jucători internaţionali din acest domeniu, cum ar fi amazon.com, şeful PayU România a spus că "România încă nu le-a atras atenţia pentru că piaţa este redusă".

"Amazon.com este aici, în România, de mai mulţi ani, dar nu sunt foarte vizibili, aşa cum sunt jucătorii locali. Când piaţa comerţului online din România va avea o creştere anuală care să merite atenţia lor, atunci se va simţi din plin concurenţa lor", a spus Nicolescu.

Şeful evomag.ro recomandă celor care vor să intre sau fac primii paşi în acest domeniu "să se mişte rapid şi să nu piardă prea mult timp pe analize".

"Această piaţă se schimbă foarte mult într-un ritm foarte rapid. Inovaţi, nu analizaţi. Dacă analizati foarte mult s-ar putea să nu mai apucaţi de nimic. Acţionaţi intuitiv", a spus Pătraşcu.

Reprezentantul PayU România a spus că în acest domeniu contează foarte mult încrederea.

"Fără încredere, nu ai nicio şansă. Încrederea se câştigă în timp şi, după ce ai câştigat-o, rezultatele se văd imediat, mai ales în cazul cumpărăturilor cu plata în avans”, a spus Nicolescu.

Potrivit datelor Romcard, valoarea plăţilor online a crescut cu 38% în 2012, la 220 milioane de euro, la un număr de 4,1 milioane de tranzacţii,

Estimările pentru acest an arată că piaţa se va apropia de 290 milioane de euro.

ICEEfest, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate industiriei digitale din Europa Centrală şi de Est, se desfăşoară joi şi vineri la Bucureşti.

La eveniment sunt peste 1.500 de participanţi înregistraţi pentru conferinţe şi seminarii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici