- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Directorul general al Dacia: Sunt şanse mari ca Bigster să fie produs la Mioveni
Miza uzinei Dacia de la Mioveni este aceea de a atrage în producţie viitorul Bigster, primul SUV compact al gamei constructorului autohton care va fi lansat în 2025, scrie ZF.
Directorul general al Dacia: Sunt şanse mari ca Bigster să fie produs la Mioveni
Până atunci capacitatea rămâne afectată de lipsa componentelor electronice.
„Tot sistemul de producţie pentru această decadă este în discuţie. Totul era clar la final de 2021, au mai intervenit factori geopolitici şi decizia finală nu s-a luat, dar este foarte posibil să fie produs în România. Din punctul de vedere al ingineriei el este deja în România“, a declarat Mihai Bordeanu, directorul general al Automobile Dacia.
Bigster a fost prezentat în ianuarie 2021 ca parte a proiectului Renaulution al lui Luca de Meo, pentru relansarea Grupului Renault şi face parte din urcarea în gamă atât a Renault cât şi Dacia dinspre clasa mică, spre segmentul compact.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Începe depunerea jurământului de înstituire a noului Guvern al României
-
Urmărit internaţional din categoria „Most Wanted”, adus în ţară din Italia
-
Războiul din Ucraina, ziua 1035. SUA intenţionează să impună mai multe sancţiuni asupra energiei ruse până la sfârşitul anului / UE va produce 2 milioane de proiectile de artilerie în 2025
-
Incendiul izbucnit în Dâmboviţa după un accident între 2 cisterne, una încărcată cu GPL, stins / Două cisterne s-au ciocnit pe DN 72, în Dâmboviţa.
Următorul pas îl reprezintă alinierea gamei la normele Euro 7, care vor intra teoretic în vigoare în 2025, dar pentru care nu există încă date exacte, ci doar estimări.
„Avem câteva direcţii pentru Euro 7 şi vom respecta normele de poluare, dar cifrele oficiale nu le avem în acest moment. Noi avem acces la tehnologiile Renault şi acest lucru ne ajută. Noi puteam lansa un model Dacia hibrid mult mai repede, dar am decis să îl lansăm în primul trimestru din 2023 şi va fi full-hybrid. Vom avea toată gama electrică la Dacia, dar nu ştim dacă viitorul model din 2026 va fi produs în România“, a explicat Mihai Bordeanu.
Anul trecut Dacia a pierdut producţie în valoare de 1,3 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA din cauza opririlor de producţie cauzate de criza microcipurilor, potrivit estimărilor ZF. „Din cauza problemei componentelor electronice, Dacia a pierdut anul trecut 48 de zile de producţie şi 90.000 de maşini. Anul acesta este departe de a se rezolva situaţia. Se rezolvă ceva şi apare o altă problemă în altă parte. Situaţia este un mix de cauze - probleme de semiconductori, criză geopolitică, pandemia de COVID-19 care iar loveşte în Asia de Sud-Est. Totul pe fondul crizei cronice. Noi nu o vedem finalizată anul acesta. Ne-am obişnuit însă, avem un mod de lucru şi încercăm să optimizăm. Dar nu avem un orizont de ieşire din această situaţie“, a spus Mihai Bordeanu.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 06:00
-
ieri, 23:01
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1034. Prima unitate a Legiunii Ucrainene instruită în Polonia a fost desemnată în Ucraina / Zelenski cere diplomaţilor să modeleze opinia publică din străinătate cu privire la aderarea Ucrainei la NATO / Trump aşteaptă o întâlnire cu Putin pentru a încheia războiul