Discrepanţe majore: Românii de la oraş cheltuiesc aproape dublu faţă de cei de la ţară/ Pe ce se duc cei mai mulţi bani

Discrepanţele dintre mediul rural şi urban sunt majore în cazul veniturilor şi cheluielilor românilor, cei din urban producând şi cheltuind aproape dublu faţă de locuitorii din mediul rural. De asemenea cel mai mare procent din cheltuieli este alocat băuturilor nealcoolice produselor alimentare.

Urmărește
1252 afișări
Imaginea articolului Discrepanţe majore: Românii de la oraş cheltuiesc aproape dublu faţă de cei de la ţară/ Pe ce se duc cei mai mulţi bani

Discrepanţe majore: Românii de la oraş cheltuiesc aproape dublu faţă de cei de la ţară/ Pe ce se duc cei mai mulţi bani

Veniturile totale medii lunare au fost în trimestrul I al anului 2019, în valoarea de 4.542 lei pe gospodărie şi 1.752 lei pe persoană. La polul opus, cheltuielile totale ale populaţiei, au fost, în medie, de 3.834 lei lunar pe gospodărie (1.479 lei pe persoană) şi au reprezentat 84,4% din nivelul veniturilor totale, arată un comunicatul INSSE.

Salariile au reprezentat 67,8% din totalul veniturilor, fiind cea mai importantă sursă de încasări. Restul a fost completat de venituri provenind din prestaţii social (18,7%), venituri în natură (7,8%), din vânzarea de active din patrimonial gospodăriei (1%), şi venituri din agricultură (1,4%).

Între mediul rural şi cel urban au fost înregistrate diferenţe majore în ceea ce priveşte veniturile. O persoană din mediul rural a încasat venitturi totale medii de 1.295,64 lei, pe când un locuitor din mediul urban a avut venituri aproape duble, în valoare de 2.144,38 lei.

În ceea ce priveşte cheltuielile, românii au alocat 61,2% pentru consum, şi 33,4% pentru plata impozitelor. Cheltuielile pentru investiţii au reprezentat doar 0,4% din totalul acestora.

În mediul urban, suma cheltuielilor totale medii pe persoană a fost în valoare de 1.789,26 lei, iar în mediul urban, cheltuielile au atins suma de 1.117,99.

Conform clasificării standard pe destinaţii a cheltuielilor de consum (COICOP), produsele alimentare şi băuturile nealcoolice au deţinut, în trimestrul I 2019, în medie, 33,2% din consumul gospodăriilor, 8,1% din cheltuieli au fost destinate pentru hoteluri şi cafenele, 6,9% pentru transport, 5,6 pentru investiţii în dotarea locuinţei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici