- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Distribuitorul Rolex vrea să investească în extindere până la 10 mil.euro
Chronolink, distribuitorul mărcii de ceasuri Rolex în România, estimează că va investi în următorii cinci ani aproximativ zece milioane euro pentru extinderea la nivel naţional şi în noi branduri de lux, a declarat pentru MEDIAFAX directorul general, Loucas Ellinas.
Distribuitorul Rolex vrea să investească în extindere până la 10 mil.euro (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
"Nu avem o limită pentru a investi, ci o vom face în funcţie de ceea ce avem nevoie pentru a ne asigura prezenţa pe piaţă. Vom deschide atunci când planul de afaceri va demonstra că magazinul respectiv va fi un succes din punct de comercial. (...) Pentru următorii cinci ani avem pregătit un buget de aproximativ 10 milioane euro pentru a acoperi nevoile companiei. În funcţie şi de cum va evolua piaţa, este posibil ca la sfârşitul acestei perioade să avem trei magazine în Bucureşti şi trei în ţară, şi să ne extindem portofoliul de branduri de bijuterii şi ceasuri", a explicat Ellinas.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Chronolink deţine în prezent un magazin monobrand Rolex şi unul multibrand în galeria comercială a hotelului Marriott. Compania este unicul distribuitor autorizat în România pentru mărcile Rolex şi Tudor - ceasuri, Boucheron şi Mikimoto - bijuterii.
Renunţăm să ne mai extindem în spaţii închiriate
Firma intenţionează să deschidă în acest an un magazin pe Calea Victoriei, investiţie de peste 500.000 euro, şi unul situat în nordul Capitalei.
"La finele anului trecut am decis să ne schimbăm strategia şi să deschidem magazine în spaţiile proprii pe care le vom cumpără. Renunţăm să ne mai extindem în spaţii închiriate. (...) Criza a adus un lucru bun, şi anume reducerea preţurilor exagerate pentru proprietăţile comerciale, iar presiunea existentă va face ca piaţa să atingă un nivel mai realist al preţului pe metru pătrat. Credem că este momentul oportun pentru noi, ca distribuitor, să negociem în termeni favorabili chiriile sau preţul pentru spaţii bune, pe străzi importante", a afirmat directorul general Chronolink.
Compania vizează deschiderea în 2011 a primul magazin în Timişoara
"Compania noastră investeşte fără a folosi surse bancare pentru că simţim că sistemul bancar nu este destul de flexibil şi deschis la dezvoltarea de noi afaceri. În plus, diferenţele de curs valutar sunt foarte mari, astfel că că nu este momentul pentru o companie care face investiţii de început să folosească facilităţi de la bănci", a afirmat Ellinas.
El a explicat că distribuitorii de ceasuri si bijuterii sunt obligaţi să vândă în lei, deşi plăţile către distribuitori se fac în euro, în dolari sau franci elveţian, astfel că există un impact negativ asupra marjei de profit.
Piaţa bunurilor de lux din România are cel mai mare potenţial dintre statele emergente din regiune
Afacerile distribuitorului s-au plasat în 2009 la un nivel apropiat celui din anul precedent, Ellinas apreciind că în 2010 va fi o provocare pentru consolidarea business-ului.
În 2008, compania a avut o cifră de afaceri de 3,3 milioane de lei şi pierderi de circa 400.000 de lei, potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice.
Ellinas consideră că piaţa bunurilor de lux din România are cel mai mare potenţial dintre statele emergente din regiune, cu atât mai mult cât în ultimii ani s-a creat o nou clasă a persoanelor cu venituri medii, formată din avocaţi, oameni de afaceri, directori de bănci, interesată să îşi facă cunoscut statutul pe care îl deţine.
"Noua clasă a devenit motorul principal de creştere, produsele de lux devin noul statut, simbol al persoanelor de succes. La începutul de anilor '90 primele nevoi au fost de a cumpăra o maşină nouă pentru a-şi declara succesul în faţa celorlalţi. Apoi a urmat schimbarea locuinţei, de la un bloc în stilul comunist la achiziţia unui apartament mai mare sau a unei case mici în afara oraşului. Acum românii şi-au dat seama că există şi alte produse care să le declare statutul , în principal ceasurile şi, în ultimii trei-cinci ani, bijuteriile. Cred că există destul loc pentru creştere în următorii ani şi cred că va fi o «mutare» a pieţei în afara Bucureştiului, pentru că acum vorbim de 97-98% din piaţa de lux prezentă în Capitală", este de părere Ellinas.
În prezent piaţa produselor de lux este în declin
Cu toate acestea, piaţa mărcilor de lux a fost afectată de criză, în condiţiile în care principalii cumpărători se confruntă cu o scădere a veniturilor.
"Cei din clasa de mijloc au riscat să ia împrumuturi pentru a-şi îmbunătăţi stilul de viaţă, pentru a-şi cumpăra maşini, pentru a investi în proprietăţi sau în bunuri căre să le sublinieze statutul, iar acum sunt în mijlocul unei crize. Cei cu venituri ridicate au fost mai puţin afectaţi la nivel personal, cel mult la nivelul afacerilor, dar încă îşi permit să cumpere tot ceea ce îşi doresc, poate doar nu la acelaşi nivel", este de părere reprezentantul distribuitorului de bijuterii şi ceasuri de lux.
El a arătat că în prezent piaţa produselor de lux este în declin, însă există o diferenţă legată de notorietatea brandurilor, mai exact cele cu o recunoaştere internaţioanlă ridicată au cea mai mică scădere în vânzări comparativ cu mărcile mai puţin cunoscute la nivel mondial sau în România.
Compania a investit în 2009 circa 80.000 euro pentru promovarea brandului Rolex şi intenţionează să aloce în 2010 între 60.000-65.000 pentru un brand.
În România, aproape 97% dintre toate brandurile de ceas sunt prezente pe piaţă, în timp ce la bijuterii procentajul este de 70%-80%.
Piaţa bunurilor de lux din România a scăzut anul trecut cu 30-35%, la 350 milioane euro, din cauza crizei, potrivit CPP Management Consultants.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:15
Ministrul de Externe din Ucraina susţine „pacea prin forţă” într-un mesaj către Marco Rubio
-
astăzi, 09:42
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE