Doar 60% dintre români declară că au primit sprijin de la angajatori, în contextul în care 9 din 10 angajaţi români sunt afectaţi de creşterea inflaţiei

1 din 3 angajaţi români alege să ia prânzul la un restaurant sau să comande la birou, în timp ce 56% dintre aceştia preferă pachetul pregătit de acasă. Obiceiurile românilor în ceea ce priveşte masa de prânz din timpul săptămânii de lucru s-au schimbat fundamental faţă de anii anteriori, ca o consecinţă a situaţiei economice ce a afectat puterea de cumpărare a acestora, arată studiul ”Prânzul la birou”, realizat de iVox.ro şi Pluxee România.

Urmărește
130 afișări
Imaginea articolului Doar 60% dintre români declară că au primit sprijin de la angajatori, în contextul în care 9 din 10 angajaţi români sunt afectaţi de creşterea inflaţiei

Doar 60% dintre români declară că au primit sprijin de la angajatori, în contextul în care 9 din 10 angajaţi români sunt afectaţi de creşterea inflaţiei

Astfel, conform cercetării realizate în perioada 01-09 aprilie 2024, aproape 95% dintre angajaţii români au declarat că obiceiurile lor lunare s-au schimbat ca urmare a creşterii inflaţiei. În topul măsurilor luate de români pentru a face faţă creşterii inflaţiei se numără: o mai bună evidenţă a cheltuielilor lunare, decizie luată de 40% dintre respondenţi, amânarea cheltuielilor semnificative precum concedii sau alte investiţii, măsură realizată de aproximativ 2 din 5 români şi renunţarea la mesele din oraş, soluţie adoptată de 14% dintre români. 85% dintre români consideră că inflaţia s-a resimţit inclusiv în valoarea prânzului luat la birou.

Pe lângă schimbările realizate pe plan personal, angajaţii români caută susţinere în faţa majorărilor economice inclusiv de la companiile pentru care lucrează. Printre măsurile aşteptate de către angajaţii români de la angajatori, se numără: creşterea numărului de beneficii salariale, (22% dintre respondenţi) şi creşterea valorii tichetelor de masă (26% dintre români). Doar 1 din 3 angajaţi români au declarat ca primesc în prezent tichete de masă la valoarea maximă stabilită legal, mai exact 40 de lei/ zi.

Studiul despre obiceiurile românilor cu privire la masa de prânz pune în lumină o situaţie puţin surprinzătoare: angajaţii români resimt efectele majorării de preţuri din ultimii ani şi se aşteaptă la susţinere inclusiv de la companiile pentru care lucrează. Creşterea de către angajatori a valorii tichetelor de masă nu este doar o măsură aşteptată de către un procent semnificativ dintre aceştia, ci şi un instrument al angajatorului pentru a sprijini bugetul companiei cu până la 29%, comparativ cu alte elemente din pachetul salarial. În plus, în contextul în care creşte preocuparea pentru strategiile de retenţie şi motivare a angajaţilor valoroşi, credem că astfel de strategii pot încuraja loialitatea şi stabilitatea pe termen lung a companiei” a declarat Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România şi Bulgaria.

Începând cu ianuarie 2024, valoarea maximă a unui tichet de masă ce poate fi oferit angajaţilor a crescut cu 12.5%, fiind în prezent 40 de lei. Sumele acordate pe tichetele de masă sunt deductibile 100%, pentru acestea plătindu-se doar impozitul pe venit şi contribuţia de asigurări sociale de sănătate, fiind exceptate de la plata contribuţiei de asigurări sociale şi a contribuţiei asiguratorii pentru muncă. Autorităţile acordă un sprijin consistent angajatorilor să îşi susţină angajaţii să manânce la prânz şi să îşi crească puterea de cumpărare, prin economii de până la 29% faţă de aceeaşi sumă acordată ca şi creştere salarială. În plus, sporirea puterii de cumpărare pentru angajaţi îmbunătăţeşte satisfacţia şi starea lor de bine, stimulând nivelurile mai ridicate de implicare care se corelează direct cu creşterea productivităţii. Această strategie duce la creşterea loialităţii şi a ratei de retenţie a angajaţilor, contribuind în cele din urmă la stabilitatea şi succesul pe termen lung al companiei.

*Studiul despre adaptarea la condiţiile economice şi schimbarea obiceiurilor de prânz în rândul angajaţilor din România a fost realizat de iVox la solicitarea Pluxee România, în perioada 1-9 aprilie 2024. Sondajul a fost aplicat pe un eşantion de 1000 de persoane, bărbaţi şi femei, angajaţi în câmpul muncii, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel naţional.

Despre Pluxee România

Pluxee este un jucător global în soluţii pentru implicarea angajaţilor si beneficii extra-salariale, care operează în 31 de ţări. Pluxee ajută companiile să atragă, să angajeze şi să reţină talente datorită unei game largi de soluţii si beneficii de Masă, Wellbeing, Stil de viaţă, Recompensare & Motivaţie, Beneficii publice.

Cu ajutorul tehnologiei de vârf şi a peste 5.000 de membri ai echipei implicaţi, Pluxee acţionează la nivel mondial ca un partener de încredere într-un ecosistem B2B2C extrem de interconectat, format din peste 500.000 de clienţi, 36 de milioane de consumatori şi 1,7 milioane de comercianţi.

Desfăşurându-şi afacerile ca partener de încredere de mai bine de 45 de ani, Pluxee se angajează să creeze un impact pozitiv asupra tuturor partenerilor săi, de la conducerea afacerilor până la comunităţile locale, până la sprijinirea stării de bine la locul de muncă pentru angajaţi, protejând în acelaşi timp planeta.

Pluxee este partener al autorităţilor din România în implementarea unor programe sociale importante, aducând prin expertiza sa internaţională cele mai importante inovaţii şi în România.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici