„Din păcate bursa de la Londra sau cea din New York nu ascultă de Boc. Cotaţia la produsele petroliere creşte, dolarul creşte în comparaţie cu leul, TVA creşte, acciza creşte. Problema adevărată nu este faptul că se scumpesc carburanţii, ci faptul că preţul rezultat din aceste scumpiri nu este suportabil pentru populaţie. Atâta vreme cât China consumă, preţurile vor creşte, iar Comisia Europeană nu-şi va pune niciodată problema că salariul din România este mai mic decât cel din Germania, dar că preţul la carburanţi este aproape la fel.
Aceasta nu este problema companiilor petroliere”, spune Andrei Chirilescu, specialist în industria de profil, fost director general adjunct al Lukoil.
În ultimii doi ani de criză, preţul în lei la benzină şi motorină a crescut cu 72%, respectiv 52%, într-un interval în care românii au fost afectaţi de concedieri, tăieri de salarii sau creşteri de taxe. Mai mult, cererea de carburanţi a scăzut, companiile petroliere compensând volumele pierdute prin scumpirile aplicate şi puse de fiecare dată în legătură cu cotaţiile internaţionale la produsele petroliere.
Citeşte mai multe despre războiul autorităţilor pentru rezolvarea problemei benzinei pe www.zf.ro.