Două treimi dintre români cheltuiesc bani fără ştirea partenerilor

  • Aproape două treimi dintre românii de peste 40 de ani au cheltuit cel puţin o dată bani în ultimul an fără ştirea partenerilor
  • Mai predispuşi sunt bărbaţi, 6 din 10 spunând că au făcut astfel de cheltuieli.
  • Conform studiului, aproape 85% dintre cuplurile din România îşi pun laolaltă veniturile lunare.
Urmărește
234 afișări
Imaginea articolului  Două treimi dintre români cheltuiesc bani fără ştirea partenerilor

Studiu: Două treimi dintre români cheltuiesc bani fără ştirea partenerilor

Aproape două treimi dintre românii de peste 40 de ani au cheltuit cel puţin o dată bani în ultimul an fără ştirea partenerilor, arată un studiu despre infidelitatea financiară realizat la comanda Provident. Mai predispuşi sunt bărbaţi, 6 din 10 spunând că au făcut astfel de cheltuieli.

Potrivit studiului realizat de compania de cercetare de piaţă Novel Research la iniţiativa Provident, românii, indiferent de sex, ascund în mod constant unele cheltuieli pe care le fac, cei mai predispuşi la acest gest fiind bărbaţii.

Astfel, 6 din 10 bărbaţi au răspuns afirmativ la întrebarea „aţi cheltuit bani fără ştirea partenerului în ultimul an?”. Aproape jumătate dintre femei s-au dovedit şi ele „infidele financiar”.

Conform studiului, aproape 85% dintre cuplurile din România îşi pun laolaltă veniturile lunare.

Printre motivele invocate pentru „infidelităţile financiare” se numără faptul că acestea că erau nesemnificative (56%), teama că partenerul nu ar aproba cheltuiala „secretă” (23%), teama de ceartă sau chiar de despărţire (13%), în timp ce aproape 18% dintre români cred că ce fac cu banii este treaba lor şi nu trebuie să dea socoteală nimănui.

Cheltuielile făcute pe ascuns au şi un punct comun: atât bărbaţii cât şi femeile spun că, în majoritatea cazurilor, au cumpărat diferite cadouri - 24%. Nu la fel stau lucrurile cu restul clasamentului infidelităţii financiare. Bărbaţii admit că au cheltuit bani fără ştirea partenerei pe alcool şi ţigări, electronice şi electrocasnice, ieşiri în oraş şi jocuri de noroc sau video, în timp ce femeile au fost mai înclinate să înşele financiar pentru a cumpăra produse cosmetice, îmbrăcăminte şi încălţăminte şi lucruri pentru copii.

„Provident susţine transparenţa în relaţii. Contractuale, desigur. Tocmai de aceea, prin <Provident transparent>, compania îşi propune să aducă mai multă claritate în ce priveşte costul unui împrumut, motivele pentru care clienţii împrumută, dar şi investiţiile în comunitate. Dobânda Anuală Efectivă (DAE), cel mai relevant instrument de comparare a ofertelor de împrumut, este şi ea explicată pe îndelete. De altfel, potrivit aceluiaşi studiu, 42% dintre români spun că DAE se numără printre cele mai importante trei aspecte de care ţin cont când iau un împrumut. În aceeaşi măsură, însă, 21% dintre respondenţi au declarat că nu ştiu ce este DAE şi alţi 44% au o înţelegere greşită a acestui indicator”, se arată în comunicat.

Provident Financial România face parte din grupul britanic International Personal Finance (IPF), cel mai mare furnizor de credite la domiciliu din Europa. Grupul are 2,1 milioane de clienţi în 9 ţări din Europa, precum şi în Mexic şi Australia. IPF este unul dintre cei mai mari angajatori britanici din Europa Centrală şi de Sud-Est şi companie internaţională listată la Bursa din Londra.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici