Dr. Reddy's România estimează pentru anul fiscal în curs afaceri de 17 mil. dolari, în urcare cu 21%

Reprezentanţa grupului farmaceutic indian Dr. Reddy's în România estimează pentru anul fiscal în curs, care se va încheia la 31 martie, afaceri de 17,1 milioane dolari, în urcare cu 21% faţă de anul fiscal precedent, pe fondul evoluţiei pozitive înregistrate de mai multe produse din portofoliu.

Urmărește
37 afișări

"Motivele creşterii au fost exploatarea mai bună a unor branduri şi sprijinirea unor produse nou lansate, la care am avut şansa să fim printre primii care au lansat generice pe piaţă", a declarat agenţiei MEDIAFAX directorul general al companiei, Cristina Gârlaşu.

Compania a lansat anul trecut patru produse. Cele mai bine vândute produse din portofoliul Dr. Reddy's România sunt medicamente gastroenterologice, analgezice şi oncologice.

Cu toate acestea, Dr. Reddy's România nu a reuşit să atingă targetul stabilit pentru anul fiscal în curs, de 19 milioane de dolari.

"Principalele probleme care au blocat posibilitatea noastră de a atinge targetul stabilit au fost lipsa cronică de fonduri din sistem, termenele de plată exagerat de mari la nivel de farmacii şi lipsa posibilităţii farmaciştilor de a-şi reînnoi stocurile cu frecvenţă şi în consistenţa dorită. De aici necesitatea unor adevărate tururi de forţă în ce priveşte sprijinirea sistemului, pe care, alături de celelalte companii farmaceutice, continuăm să îl credităm", a adăugat Gârlaşu.

Ea a spus că profitul companiei a fost în scădere, din cauza provizioanelor legate de taxa clawback, neprecizând valoarea câştigului.

"Profitul a fost în scădere din cauza provizioanelor făcute în legatură cu taxa de clawback, dar România continuă să fie o piaţă profitabilă pentru corporaţia Dr. Reddy's, datorită politicii prudente de costuri şi a atingerii unei mase critice de vânzări pentru produsele profitabile", a precizat directorul general al companiei.

Guvernul a introdus în 2009 sistemul "clawback", care obligă toate companiile farmaceutice de pe piaţa românească să finanţeze sistemul public de sănătate cu o sumă reprezentând între 5% şi 11% din veniturile realizate din vânzarea produselor.

Dr. Reddy's România vrea să aducă pe piaţa locală pe parcursul anului fiscal următor cinci produse noi.

În acest context, compania estimează pentru anul fiscal 2011/2012 o creştere similară a cifrei de afaceri cu cea din perioada aprilie 2010-martie 2011, respectiv de peste 20%.

"Ne propunem să menţinem profitabilitatea operaţiunilor pe această piaţă şi să exploatăm la maximum lansarea unor noi molecule începând cu luna aprilie. Sperăm să închidem anul fiscal următor cu acelaşi ritm de creştere a vânzărilor", a afirmat Gârlaşu.

Dr. Reddy's are 55 de angajaţi în România. Compania vrea să angajeze încă 25 de persoane până la sfârşitul lunii mai.

"Pe termen lung, ca toţi jucătorii din piaţa de farmaceutice, sperăm într-o redresare financiară, într-o asumare reală de către cei responsabili a rolului sănătăţii pentru societate şi respectiv o finanţare corectă ca procent din PIB, dar mai ales la nivelul cerinţelor pieţei farmaceuticelor", a spus Gârlaşu.

Directorul general al Dr. Reddy's România a menţionat lipsa de predictibilitate de pe piaţa locală ca diferenţă faţă de alte ţări în care compania este prezentă.

"Ceea ce diferă în mod categoric este predictibilitatea altor pieţe pe care compania operează şi care permit o mai bună planificare a autorizării şi lansării de noi produse precum şi o evaluare mai corectă a posibilităţilor de creştere a cifrei de afaceri", a precizat reprezentantul companiei.

Producătorul indian a intrat pe piaţa din România în 1995, cu portofoliile de medicamente generice gastroenterologice şi analgezice.

Dr. Reddy’s Laboratories este o companie farmaceutică înfiinţată în 1984 şi produce medicamente, substanţe farmaceutice active şi produse biotehnologice pe care le comercializează în India, Statele Unite, Europa şi Rusia.

În Europa, Dr. Reddy's activează pe pieţele din Germania, Spania, Italia, România, Bulgaria şi Marea Britanie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici