Datele La Tribune acoperă 30 de state europene şi fac referire la înmatriculările de automobile şi autovehicule comerciale uşoare. Declinul indicatorului este sever în Elveţia (6%), Franţa (9,3%), Marea Britanie (10%), Spania (23%), Italia (25,4%) şi Germania (28,6%), menţionează publicaţia.
În statele din Europa Centrală, înmatriculările au coborât cu 13%.
„Piaţa se rostogoleşte. Tendinţa riscă să se accentueze din cauza stopării diverselor programe guvernamentale de stimulare a pieţei. Acest an nu va avea nimic catastrofal, comparativ cu media ultimilor zece ani”, notează publicaţia. Analiştii anticipează o scădere a pieţei auto europene de 7-9% în acest an.
Reducerea înmatriculărilor din luna iulie a afectat mai puţin constructorii auto germani Daimler (-2,3%) şi BMW (2,9%), deoarece aceştia au profitat puţin anul trecut de primele de casare. Dintre producătorii auto generalişti, Nissan (-6,4%) şi Renault (7%) au înregistrat cele mai bune performanţe, cel din urmă datorită succesului Dacia.
Rezultate foarte slabe au avut, în special, Ford, General Motors, Fiat, Toyota şi Honda.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) nu publică vara date referitoare la evoluţia pieţei auto.