După 20 ani, Blizzard aduce jocuri pe Steam după ce le-a lansat exclusiv pe Battle.net din 1996 încoace/ Microsoft ar putea primi aprobarea de a cumpăra Activision-Blizzard până pe 18 octombrie 2023

Au trecut aproape 20 ani de la lansarea Steam şi Blizzard a anunţat în premieră că va lansa jocul Overwatch 2 pe platforma companiei Valve. Blizzard îţi lansează jocurile video exclusiv pe platforma sa Battle.net.

Urmărește
271 afișări
Imaginea articolului După 20 ani, Blizzard aduce jocuri pe Steam după ce le-a lansat exclusiv pe Battle.net din 1996 încoace/ Microsoft ar putea primi aprobarea de a cumpăra Activision-Blizzard până pe 18 octombrie 2023

Overwatch, Facebook

,,Suntem încântaţi să anunţăm că ne vom aduce jocurile noastre pe Steam, începând cu Overwatch 2... care va fi disponibil pe platformă pe 10 august! Obiectivul nostru la Blizzard este să ascultăm jucătorii şi să încercăm să le depăşim aşteptările în tot ceea ce facem”, a declarat Mike Ybarra, preşedintele Blizzard Entertainment, partener al lui Activision din gigantul grup Activision-Blizzard. 

,,Deşi Battle.net rămâne o prioritate pentru noi acum şi în viitor, am auzit că jucătorii doresc să aleagă Steam pentru jocurile noastre. Suntem bucuroşi să colaborăm cu Valve pentru ca acest lucru să se întâmple”.

Overwatch 2 este un joc gratuit (free-to-play), bazat pe echipă, lansat în 2022. În ciuda succesului primului joc, Overwatch 2 nu a avut recenzii pozitive pe platforma de PC. Jucătorii critică Blizzard pentru că au închis serverele primului joc Overwatch, lansat în 2016, care atunci era contra cost. 

În baza declaraţiei preşedintelui companiei, jocuri ca StarCraft 2, World of Warcraft sau Diablo IV ar urma să fie aduse pe Steam. 

Nu este cunoscut motivul real al deciziei Blizzard de a-şi lansa jocurile pe Steam, considerată o platformă rivală,  dar vine după ce şi partenerul său, Activision, şi-a lansat ultimele patru jocuri din seria Call of Duty pe platforma companiei Valve.

Este vorba de Modern Warfare din 2019, Black Ops Cold War din 2020, Vanguard din 2021 şi Modern Warfare II din 2022. 

Din 2018, odată cu lansarea lui Call of Duty Black Ops 4, Activision şi-a lansat jocurile exclusiv pe Battle.net, politică încheiată din 2022 după ce mai mulţi jucători s-au plâns de direcţia seriei şi calitatea slabă din ultimii ani a jocurilor. 

Numărul jucătorilor de pe jocurile multiplayer lansate de Activision-Blizzard a scăzut cu 20 milioane, scria Playstationlifestyle în aprilie 2023. 

Activision-Blizzard a trecut recent printr-un scandal izbucnit  în luna iunie, când era Pride Month. 

Scandalul a fost despre încetarea colaborării dintre gigantul Activision-Blizzard şi un jucător profesionist de Call of Duty,cunoscut ca ,,Nickmercs", scrie Fox News, din cauza că acesta a scris o postare pe Twitter în care se plângea că ,, un consiliu şcolar care votează pentru a desemna luna iunie a Mândriei LGBTQ ar trebui să lase copiii în pace”.

Jucătorul a fost imediat acuzat de discriminare şi comentarii homofobe. 

Ca reacţie, mulţi jucători, printre care şi streameri de pe YouTube şi Twitch,  au anunţat că vor boicota seria Call of Duty prin a nu mai juca niciun joc în multiplayer, fiind solidari cu jucătorul  ,,Nickmercs", ba chiar s-au filmat când şi-au dezinstalat jocurile. 

Blizzard a avut în iunie o lansare de succes a mult aşteptatului joc Diablo IV, iar Activision a anunţat că va lansa în toamnă Call of Duty Modern Warfare III, un reboot după trilogia originală Modern Warfare din anii 2009-2011. 

Tot în toamnă ar urma ca Activision-Blizzard să fie cumpărat de Microsoft. 

Într-un interviu pentru CNBC,  CEO-ul Activision-Blizzard, Bobby Kotick,  a vorbit espre acordul Microsoft: ,,Acţionarii sunt „covârşitor de pozitivi” în ceea ce priveşte acordul". 

Kotick este entuziasmat de fuziunea dintre ambele companii şi de aşteptările pentru ceea ce mai rămâne până la aprobarea Autorităţii pentru Concurenţe şi Pieţe din Regatul Unit.

Acordul este de aşteptat să se încheie până pe 18 octombrie 2023.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici