După ce a făcut ravagii în SUA, Taylor Swift cucereşte şi Europa. Turneul vedetei, mai valoros decât Olimpiada

De la idol al muzicii pop la fenomen macroeconomic studiat chiar şi de băncile centrale. Taylor Swift cu turneul său „The Eras Tour” bate toate recordurile: turneul mondial al cântăreţei, incluzând datele din SUA din 2023, va genera venituri de 2 miliarde de dolari numai din vânzarea biletelor.

Urmărește
3359 afișări
Imaginea articolului După ce a făcut ravagii în SUA, Taylor Swift cucereşte şi Europa. Turneul vedetei, mai valoros decât Olimpiada

După ce a făcut ravagii în SUA, Taylor Swift cucereşte şi Europa. Turneul vedetei, mai valoros decât Olimpiada

Turneul record are un impact asupra economiei în Europa, cu cifre impresionante: de la Londra la Paris şi Milano. Preţurile hotelurilor din oraşele în care vor avea loc concertele lui Taylor Swift vor creşte în medie cu 44%, scrie Corriere della Sera.

Taylor Swift cu turneul său „The Eras Tour” - 152 de concerte în 20 de ţări - bate toate recordurile, după cum demonstrează şi New York Times vorbind despre „economia Swift”. În total, turneul mondial al cântăreţei, incluzând datele din SUA din 2023, va genera venituri de 2 miliarde de dolari numai din vânzarea biletelor, echivalentul încasărilor a sute de concerte din Europa.

Swift depăşeşte chiar şi monştrii sacri ai istoriei muzicii. Al doilea turneu cu cele mai mari încasări din lume este Farewell Yellow Brick Road Tour al lui Elton John, care a generat „doar” 939 de milioane de dolari.

Swift este prima şi pentru 2023, cu Beyoncé şi Bruce Springsteen pe locurile doi, respectiv trei pe lista celor mai profitabile turnee.

Nu este de mirare, aşadar, că cântăreaţa din West Reading, Pennsylvania, a intrat în clubul miliardarilor, cu o valoare netă de aproximativ 1,1 miliarde de dolari în aprilie 2024.

Pentru a da o idee despre fenomen, Rezerva Federală, analizând veniturile hotelurilor din Philadelphia în Cartea Bej din iunie 2023, a comparat impactul economic al concertelor lui Swift cu cel al Super Bowl. Pe scurt, cu Swift, turismul local ia avânt. Potrivit Mastercard Economics Institute, în etapele americane din 2023, creşterea cheltuielilor în restaurantele din diferite oraşe a crescut în medie cu 68% în imediata vecinătate a stadionului (pe o rază de aproximativ 4 kilometri) şi cu 47% pentru hoteluri.

Cifrele Swift Economy sunt izbitoare şi atunci când ne uităm la etapele finale ale turneului şi la impactul asupra Bătrânului Continent, Europa.

Potrivit unui raport recent al Lighthouse, pe durata turneului european, preţurile hotelurilor din oraşele în care vor avea loc concertele vor creşte în medie cu 44%. În unele oraşe, precum Liverpool, Varşovia şi Stockholm, preţurile pentru o noapte aproape s-au dublat. Impactul asupra economiei franceze după etapele din luna mai este estimat a fi mai mare decât cel al Jocurilor Olimpice, pentru a oferi un termen de comparaţie. Biletele pentru concertele cântăreţei americane în Franţa s-au epuizat cu luni de zile înainte: 8.000 de pachete VIP a câte 1.500 de euro au fost vândute.

Precedentul record pentru pachetele VIP în Franţa era deţinut de Céline Dion, care fixase preţurile la 850 de euro. La Lyon, s-a înregistrat o creştere de 220% a preţului camerelor faţă de perioada normală. La Paris, s-a înregistrat, de asemenea, o creştere a rezervărilor de locuri în Flixbus.

Efectul Taylor se resimte şi în Londra, oraşul care găzduieşte opt dintre concertele cântăreţei. Turneul are un impact asupra sectorului serviciilor, cu o creştere a preţurilor la hoteluri şi restaurante care se estimează că va duce la o creştere a inflaţiei în acest sector cu 30 %, ceea ce reprezintă o creştere de 15 % în total. Aproximativ 1,2 milioane de fani sunt aşteptaţi să călătorească la concertele din Regatul Unit. Rezervările de zboruri către Londra au crescut cu 34 % din 2023, iar căutările de hoteluri s-au cvadruplat în săptămâna premergătoare celei de-a doua părţi din august.

Un boom pentru economia britanică de aproximativ 1 miliard de dolari, potrivit Barclays, în timp ce numai pentru zona Londrei autorităţile estimează că cele opt concerte londoneze ale lui Swift ar putea produce o cifră de afaceri de 300 de milioane de lire sterline. Dată fiind situaţia, reducerea ratei dobânzii de către Banca Angliei ar putea fi astfel amânată.

De fapt, „Swiftlation”, adică inflaţia legată de maxi-concert, ar putea determina o amânare a reducerii ratei dobânzii la bancă, aşteptată în septembrie.

Cei care întreţin economia sunt „swifterii”, aşa cum îşi spun fanii cântăreţei. Potrivit datelor de pe scenele din Franţa, aproximativ o treime din spectatori sunt străini veniţi special pentru concert, în majoritatea cazurilor americani. Este un public atras şi de sistemul de bilete cu preţ fix din Europa, în timp ce în Statele Unite costul biletelor creşte în funcţie de cerere.

În Italia sunt programate două concerte, la Milano, pe 13 şi 14 iulie, pe San Siro şi sunt, desigur, sold-out. Efectul asupra economiei oraşului ar putea fi comparabil cu cel al Salone del Mobile, care, potrivit analizei Mastercard, a adus cu 25% mai mulţi turişti străini în oraş.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici