Duster promite o revoluţie pentru marca Dacia şi implementează echipamente la care românii doar visau. Galerie FOTO

Cea de-a doua generaţie a SUV-ului Dacia Duster promite o adevărată revoluţie la Mioveni. Dacă în urmă cu aproape opt ani Duster venea în premieră cu scaune încălzite şi tapiţerie din piele, însă cu un interior foarte asemănător cu cel de la Logan şi Sandero, acum însă, noul Duster vine cu un interior complet nou.

Urmărește
14828 afișări
Imaginea articolului Duster promite o revoluţie pentru marca Dacia şi implementează echipamente la care românii doar visau. Galerie FOTO

Cea de-a doua generaţie a SUV-ului Dacia Duster promite o adevărată revoluţie la Mioveni. Dacă în urmă cu aproape opt ani Duster venea în premieră cu scaune încălzite şi tapiţerie din piele, însă cu un interior foarte asemănător cu cel de la Logan şi Sandero, acum însă, noul Duster vine cu un interior complet nou.

Printre premiere se numără accesul keyless-go, având o cheie tip cartelă similară cu cea de pe modelele Renault, care permite pornirea motorului din buton. Lista echipamentelor este completată de climatizarea automată cu butoane speciale care includ un display pe acestea. Dacă în prima fază Duster va veni cu sistemul multimedia regăsit momentan şi pe Logan şi Sandero, de anul viitor va veni cu o nouă tabletă care ar putea veni inclusiv cu Android Auto şi Apple Car Play – informaţie aflată încă la nivel de zvon.

Tot printre noutăţi vine faptul că Duster va avea în premieră şase airbaguri, având pe lângă clasicele frontale şi laterale şi airbaguri cortină. Tot un plus de siguranţă vine de la şasiul întărit şi senzorul pentru unghi mort.

Pentru off-road, noul Duster poate fi echipat cu un sistem de camere video montate în oglinzi, faţă şi spate. Cel de la volan va putea vedea individual fiecare cameră, însă nu şi maşina „de sus” cum se întâmplă la Nissan spre exemplu.

La bord Duster a preluat ideea planţei de la Nissan, iar ceasurile de bord au un design nou, alături de un nou display pentru computerul de bord cu display LCD.

„Păstrăm preţul, oferim un spaţiu interior mai mare şi corectăm ce doresc clienţii – venim cu un plus de confort şi de siguranţă. Spre exemplu, scaunele sunt reproiectate şi mult mai confortabile, habitaclul este mai practic şi cu mai multe spaţii de depozitare (inclusiv portierele spate dispun acum de buzunare – n.red.)”, explică Vincent Fournier, director de pro­gram pentru noul Duster.

De asemenea, tot pentru un plus confort noul Duster vine cu o nouă servodirecţie, senzor de lumină, astfel încât farurile să se aprindă automat la lăsarea întunericului şi senzor de ploaie pentru pornirea automată a ştergătoarelor.

„Cei mai mulţi clienţi Dacia vin dinspre maşinile second-hand. Dorim o siguranţă medie. Dacia este o alternativă la second-hand. Nu suntem întotdeauna la cel mai înalt nivel şi nu avem multă electronică, dar suntem în media pieţei şi peste nivelul de siguranţă oferit de un automobil second-hand. Acum avem şase airbaguri, senzor pentru unghiul mort. Monitorizăm piaţa. Spre exemplu, trei stele de astăzi sunt cinci stele de acum câţiva ani. Acum pentru cinci stele trebuie să ai camere video, radar, electronice care costă foarte mult şi clienţii nu doresc asta deoarece am avea un preţ prea mare”, a spus Vincent Fournier.

„La interior totul a fost reproiectat pentru un plus de confort. Spre exemplu, am optat pentru trei guri de ventilaţie pe mijloc pentru o mai bună aerisire a locurilor din spate. Scaunele au o susţinere laterală mai bună. Calitatea percepută este mult mai bună. Vrem să menţinem Duster în lumea SUV-urilor şi să continuăm fenomenul Duster”, a spus David Durand Global Access Design Interior. Printre noile sisteme se numără şi Hill Start Assist, pentru plecarea din pantă.

Legat de grupul motopropulsor, Renault încă nu a oferit informaţii, însă a lăsat să se înţeleagă faptul că nu sunt modificări majore. Cel mai probabil motorul pe benzină de 1,6 litri a dispărut din gamă, iar transmisia automată EDC cu dublu ambreiaj este în continuare disponibilă numai cu tracţiune faţă, nefiind în plan o cutie automată cu 4x4.

„La vechiul Duster puteai vedea şi mirosi compromisurile. Acum nu. Noul Duster este o maşină modernă, actuală, fără compromisuri. În plus, vom păstra clienţii”, explică Laurens Van Den Acker, directorul de design al Grupului Renault.

Noul Duster nu va avea o versiune cu şapte locuri aşa cum s-a zvonit prin simplul motiv că şasiul şi caroseria sunt sunt proiectate pentru o astfel de versiune.

„Da, am luat în calcul un Duster cu 7 locuri, mai mare. A fost o propunere şi am făcut mai multe variaţii pe platformă, dar ne-am uitat la ce buget avem disponibil şi cât de mult putem extinde platforma, ce putem face şi ce nu putem face, când vom putea înlocui alte maşini pe care le avem în gamă. De obicei vrem să scoatem tot ce putem dintr-un model, dar trebuie să luăm în calcul şi gama. Acum încet-încet extindem gama în funcţie de piaţă. Care model nu se vinde, încercăm să inovăm iar pe cele care au succes, le tratăm cât mai frumos. Ce trebuie să facem cu Duster şi ce nu, ce trebuie să facem cu alte modele. Ne uităm şi la familie şi la model. Noi dorimsă extindem gama Dacia, iar maşinile care nu au succes încercăm să le inovăm, iar care au, le tratăm cu respect”, a subliniat Laurens Van Den Acker.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici