Compania germană este primul mare producător de maşini de lux care echipează cel mai scump model cu un motor atât de mic. Constructorii auto investesc sume importante pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon şi atragerea clienţilor care vizează un consum mai redus. BMW a investit 1,2 miliarde de euro în tehnologii de scădere a consumului, în timp ce Mercedes aproape a dublat fondurile alocate în acest scop, la un miliard de euro.
Mercedes vrea să menţină performanţele S-Classe chiar şi cu un motor diesel mai mic. Astfel, S250 CDI, care va fi livrat dealer-ilor auto la începutul anului următor, va atinge o viteză maximă de 240 kilometri pe oră.
Noul model Mercedes, are, potrivit companiei, emisii de dioxid de carbon mai mici decât orice maşină din această clasă şi accelerează la 100 de kilometri pe oră în 8,2 secunde.
Reducerea capacităţii motorului este şi o reacţie la efectele crizei financiare, care a determinat scăderea cererii de maşini de lux în SUA.