Prima pagină » Economic » Carrefour, real- şi Kaufland sunt cele mai apreciate reţele comerciale

Carrefour, real- şi Kaufland sunt cele mai apreciate reţele comerciale

Carrefour, real,- şi Kaufland sunt cei mai apreciaţi retaileri de pe piaţa locală, cele trei reţele comerciale, împreună cu Auchand şi Cora, având totodată o identitate puternică în rândul consumatorilor, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare Mednet Marketing Research Center.
Carrefour, real- şi Kaufland sunt cele mai apreciate reţele comerciale
05 nov. 2009, 17:31, Economic

Studiul a fost realizat în perioada 7-23 septembrie, fiind intervievate telefonic 2.403 de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 ani, din Bucureşti, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Braşov, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş şi Suceava. Marja de eroare a studiului este de ± 1,99%.

Pe piaţa modernă de retail, cele mai prezente brand-uri în mintea cumpărătorilor sunt magazinele de tip hypermarket. (…) real,-, Carrefour şi Kaufland sunt retailerii cei mai apreciaţi. Analiza diferenţiată pe cele zece oraşe ilustrează faptul că hypermarketurile beneficiază de grade diferite de apreciere de la oraş la oraş”, se arată într-un comunicat transmis, joi, de firma de cercetare.

Astfel, în Bucureşti, Braşov şi Constanţa, reţeaua Carrefour ocupă poziţia de lider, iar real,- este cel mai apreciat hipermarket în Oradea, Craiova, Sibiu, Timişoara şi Târgu Mureş.

Retailerul Cora se bucură de cea mai bună apreciere în Cluj Napoca, iar Kaufland în Suceava.

În ceea ce priveşte imaginea retailerilor din România pe baza asocierii sloganurilor cu brandul, real,- este lider, 58,9% dintre consumatorii intervievaţi identificând lanţul de magazine.

De asemenea, 17,9% dintre respondenţi au recunoscut sloganul Carrefour, 14,8% pe cel al reţelei Kaufland, 7,7%- Cora şi 4,9% Auchan.

„Studiul de piaţă arată că, pe total eşantion, valoarea indicelui de recunoaştere asistată este foarte bună pentru real,-, Metro şi Carrefour. Hypermarketul real,- are o valoarea a indicelui de recunoaştere de 99,6%, în timp ce notorietatea spontană este 62,1%. Valoarea indicelui de recunoaştere asistată pentru Carrefour este de 98,2%. Hypermarketul Carrefour ocupă în schimb poziţia a doua, după real,- hypermarket, în ceea ce priveşte notorietatea spontană (54,6%)”, se precizează în studiu.

În acelaşi timp, autorii studiului arată că în Sibiu, Oradea, Craiova, Târgu Mureş şi Timişoara consumatorii au declarat că primul hypermaket care le vine în minte este real,-.

În Braşov, Constanţa şi Bucureşti prima poziţie este ocupată de Carrefour, în Cluj Napoca de Cora, iar în Suceava de Kaufland.