Autostrada Bucureşti-Ploieşti, mai scurtă cu 6 km din cauza terenurilor scumpe din Pipera. Vezi aici unde se va termina autostrada

Publicat: 05 02. 2011, 08:34
Actualizat: 07 11. 2012, 12:48

Din valoarea totală a tronsonului Bucureşti-Moara Vlăsiei (19,5 km), de 492 milioane de euro (fără TVA), 291 de milioane de euro au fost alocaţi doar pentru exproprieri, în condiţiile în care construcţia efectivă (fără TVA şi fără cheltuielile de consultanţă) ar trebui să coste 200 de milioane de euro. Suma este atât de mare pentru că autostrada ar trebui să traverseze câţiva kilometri buni din zona Tunari-Voluntari, unde se află cele mai scumpe terenuri din România, evaluate la un moment dat şi la 500 de euro pe metrul pătrat.

Şeful de la Autostrăzi: „Noi trebuie să construim drumuri, nu să cumpărăm terenuri”

„Valoarea terenului în zonă este mult prea mare. În acest moment am considerat că cel mai bine este ca descărcarea traficului să fie în Centura Bucureştiului. Nu neg faptul că este posibil, în viitor, să facem şi legătura cu Bucureştiul, însă în acest moment aceasta este cea mai bună soluţie în condiţiile date. Compania trebuie să întreţină şi să construiască drumuri, nu să cumpere terenuri”, a declarat pentru gândul Liviu Costache, director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

Citeşte mai multe despre autostrada Bucureşti-Ploieşti pe www.gandul.info.