- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Efectele crizei: Românii au consumat mai puţin sau au apelat la produse mai ieftine în acest an
Peste 70% dintre români şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine în acest an, resimţind efectele crizei economice, potrivit unui studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.
Efectele crizei: Românii au consumat mai puţin sau au apelat la produse mai ieftine în acest an (Imagine: Lucian Alecu/Mediafax foto)
Chiar dacă în perioada februarie-decembrie 2011 a scăzut procentul celor care declară că sunt afectaţi de criză în mare şi foarte mare măsură, de la 53,2% în februarie 2011 la 42,8% în decembrie, studiul arată că la nivel perceptiv criza este prezentă în continuare în vieţile românilor, se arată într-un comunicat al Mednet.
Efectele crizei asupra familiilor respondenţilor se referă la creşterea preţurilor (59%), reducerea salariului sau a câştigurilor salariale (47,9%), pierderea locului de muncă (18,6%), creşterea ratelor la credite din cauza devalorizării leului (15%) şi pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pentagonul a confirmat că SUA are în prezent aproximativ 2.000 de trupe desfășurate în Siria. O delegație urmează să discute cu gruparea HTS
-
Elon Musk, atac la adresa CCR şi anularea alegerilor din România: "Cum poate un judecător să anuleze alegerile şi să nu fie considerat un dictator" / Reacţia lui Călin Georgescu
-
De ce a investit Dan Şucu 40 mil. euro în celebrul club de fotbal Genoa? Interviu exclusiv la ZF Live. Dan Şucu: După Rapid, Genoa este următorul pas în crearea unui grup multichannel de cluburi de fotbal
-
Clotilde Armand renunţă la poziţia de senator la doar o zi după ce a spus că va prelua mandatul. „Vă transmit prin prezenta cerere că renunţ la dreptul de preluare a mandatului de senator”
De asemenea, criza economică are în continuare impact asupra comportamentului de consum al românilor. În acest context, studiul arată că deşi bazinul celor care nu şi-au modificat comportamentul de consum este relativ stabil de la un an la altul (22,5% în 2011 faţă de 22,8% în 2010) 72,2% şi-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine (46,3% au cumpărat aceleaşi produse, dar în cantitate mai mică, 10% au cumpărat produse mai ieftine, dar în aceeaşi cantitate, iar 15,9% au cumpărat produse mai ieftine şi în cantitate mai mică).
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 7 - 12 decembrie 2011.
Mednet Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000, fiind membră ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO