Electrocasnicele româneşti, la mare cautare în Vest
Comercianţii au constatat o creştere de 14% în primele trei luni. Iar fabricanţii mărturisesc că mare parte din producţia de electrocasnice se duce la export. În magazine, chiar dacă nu se vede o creştere importantă, vânzările s-au stabilizat şi nu mai scad. Oamenii se orientează către mărfuri mai ieftine şi acestea în general făcute în România.
Frigiderele şi componentele IT reprezintă peste 25% din piaţă. În primul trimestru din 2011 continua evoluţia bună în industrie, unde producţia a crescut cu 11% faţă de acelaşi trimestru a anului trecut.
Producătorii români de electrocasnice nu au de ce să se plângă. Oamenii preferă mărfurile lor în primul rând datorită preţurilor. „Din acest depozit, anul trecut, au plecat peste 1 milion de produse la clienţi români. Tendinţa s-a păstrat şi în prima parte a anului 2011. Mare parte din produsele vândute sunt româneşti, cum ar fi maşini de spălat, frigidere sau calculatoare care se ansamblează în spatele meu”, spune Cosmin Coman, director logistică.