- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Eliminarea rovinietei ar dezavantaja transportul feroviar, susţine o asociaţie din domeniu
Eliminarea rovinietei sau includerea valorii acesteia în preţul motorinei ar dezavantaja transportatorii feroviari şi ar mări diferenţa dintre tarifele de utilizare a infrastructurii plătite de operatorii feroviari şi cei rutieri, în defavoarea primilor, susţine Asociaţia Industriei Feroviare (AIF).
Eliminarea rovinietei ar dezavantaja transportul feroviar, susţine o asociaţie din domeniu (Imagine: Mediafax Foto)
Operatorii feroviari subvenţioneazã deja, indirect, sistemul de transport rutier, prin accizele aplicate motorinei consumate în tracţiunea locomotivelor Diesel, accize care sunt direcţionate spre întreţinerea şi modernizarea infrastructurii rutiere şi nu către cea feroviară, arată AIF într-o scrisoare deschisă adresată ministrului Transporturilor, Ludovic Orban.
Totodată, asociaţia susţine că diferenţele de tarife ale taxei de utilizare a infrastructurii rutiere şi feroviare sunt foarte mari, într-un raport aproximativ de 1/4 în favoarea celui rutier, iar această diferenţă de taxare se reflectă şi în tarifele practicate de operatorii feroviari şi rutieri. Sistemul rutier devine astfel, în mod artificial, mai atractiv pentru transportatorii de marfă.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Netanyahu a declarat că există progrese în negocierile cu Hamas în Gaza. O rachetă lansată de Houthi a fost interceptată deasupra Israelului
-
Metrorex propune majorarea tarifelor de călătorie începând cu 1 ianuarie 2025
-
11 oferte depuse pentru construirea unui drum de mare viteză pe litoral
-
O nouă prelevare de organe la Spitalul Nicolae Oblu Iaşi. Inima şi plămânii, în Elveţia şi Grecia
"Pornind de la principiul echităţii în transport şi a egalităţii între factorii economici, considerăm că rovinieta nu trebuie eliminată, ci eventual cuantumul acesteia ar trebui sã includă şi costurile externe, care la ora actuală sunt suportate în mod netransparent de contribuabil (costurile de poluare a mediului românesc, costurile provocate de accidentele rutiere, costurile avariilor produse asupra vehiculelor unor terţi în urma deteriorării infrastructurii)", se menţionează în scrisoare.
AIF apreciază că măsurile de subfinanţare a infrastructurii din perioada 1990-2007 au contribuit la degradarea sistemului de transport feroviar şi la scăderea comenzilor adresate de companiile de cale ferată industriei feroviare româneşti.
În acest fel, economia românească a pierdut peste zece miliarde de euro prin lipsa comenzilor, bani care, în parte, s-ar fi întors la bugetul de stat sub forma impozitelor şi ar fi contribuit la dezvoltarea economiei prin crearea de noi locuri de muncă sau de ridicare calitativă a prestaţiei muncii angajatorilor din industria furnizoare de cale ferată, conform sursei citate.
În încheierea scrisorii, AIF îi solicită ministrului Transporturilor să reconsidere poziţia ministerului în legătură cu eliminarea rovinietei.
Transportatorii rutieri au elaborat un protocol care conţine 11 revendicări, printre care eliminarea plăţii rovinietei pentru drumurile naţionale, eliminarea totală a restricţiilor de circulaţie a camioanelor, anularea taxei de înmatriculare pentru vehiculele cu Euro 4 şi Euro 5, asigurarea transparenţei colectării accizelor din carburanţi şi monitorizarea de către asociaţiile patronale din transporturi a utilizării acestora pentru construcţia şi întreţinerea drumurilor.
Preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport, Augustin Hagiu, a declarat, marţi, că reprezentanţii Ministerului Economiei şi Finanţelor sunt de acord cu eliminarea rovinietei şi încasarea taxei din preţul carburantului, iar săptămâna viitoare va fi semnat un acord în acest sens între Ministerul Transporturilor şi transportatorii rutieri.
Printre membrii fondatori ai AIF, înfiinţată anul trecut, se regăsesc Eximprod Grup - furnizor de produse pentru instalaţii electrice, componente IT şi telecomunicaţii, ISAF - proiectarea, construirea, instalarea, modernizarea şi întreţinerea în domeniul electrificării feroviare, Siemens - automatizarea şi alimentarea cu energie electrică a instalaţiilor feroviare şi producţia de material rulant, UCM Reşiţa -construcţia de maşini industriale şi Vossloh Tehnică Feroviară.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.