- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Eliminarea taxelor pentru maşinile sud-coreene ar avea efecte dezastruase
Eliminarea taxelor la importul de maşini din Coreea de Sud ar putea avea consecinţe dezastruase pentru piaţa auto europeană, implicit asupra industriei auto din România, odată cu aplicarea acordului de liber schimb încheiat de UE şi statul asiatic, consideră preşedintele ACAROM, Constantin Stroe.
Eliminarea taxelor pentru maşinile sud-coreene ar avea efecte dezastruase (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Acordul de liber schimb, semnat de cele două părţi în 15 octombrie, prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare în comerţul dintre UE şi Coreea de Sud. Intrarea în vigoare a acordului este prevazută pentru a doua parte a lui 2010. În ceea ce priveşte maşinile, taxele pentru autovehiculele cu motor mai mare de 1,5 litri vor fi eliminate treptat în urmatorii trei ani de la intrarea în vigoare a acordului, iar la cele cu motor mai mic de 1,5 litri, în următorii cinci ani.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Elon Musk se implică tot mai mult în conflictele globale: După discuția cu Zelenski și Trump, miliardarul s-a întâlnit într-o locație secretă cu ambasadorul Iranului la ONU
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
-
Robert F. Kennedy Jr, ales de Trump pentru a conduce cea mai importantă agenţie de sănătate din SUA
"Ridicarea taxelor pentru maşinile sud-coreene reprezintă reduceri de preţ de minim o mie de euro per unitate. Acest lucru este clar în dezavantajul Daciei, care nu va putea lăsa din preţ", a afirmat pentru MEDIAFAX preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, care este în acelaşi timp şi vicepreşedinte al constructorului Dacia.
El a precizat că, până la eliminarea în totalitate a tarifelor comerciale, importul de maşini sud-coreene în România se va dubla.
Stroe a adăugat că prevederile acordului avanteajează multe domenii economice, precum agricultura sau industria farmaceutică, însă comerţul cu maşini între cele două părţi este şi va fi inechitabil.
"Dacă în 2007 Uniunea Europeană a importat 700.000 de maşini sud-coreene, Coreea de Sud a cumpărat doar 20.000 de maşini europene. De aceea, reprezentanţii industriei auto din România au făcut lobby pe lângă Comisia Europeană, prin comisarul european Leonard Orban, dar, la fel ca şi unele state UE care şi-am manifestat dezaprobarea pentru acestă măsură, nu am primit încă niciun răsuns favorabil", a afirmat preşedintele ACAROM.
Potrivit datelor Asociaţiei Producărorilor şi Importatorilor de Automobile, cota de piaţă a mărcilor sud-coreene pe piaţa românească este de 12%, fără Chevrolet, marcă produsă şi în acestă ţară.
Industra auto sud-coreană este prezentă pe piaţa românească cu mărcile Hyundai, Kia şi SsangYong, primele două afându-se în top 10 al celor mai văndute maşini străine în România în 2009, Hyundai ocupând primul loc în clasament, cu 8.882 unităţi livrate până în septembire.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO