Eliminarea taxelor pentru maşinile sud-coreene ar avea efecte dezastruase

Eliminarea taxelor la importul de maşini din Coreea de Sud ar putea avea consecinţe dezastruase pentru piaţa auto europeană, implicit asupra industriei auto din România, odată cu aplicarea acordului de liber schimb încheiat de UE şi statul asiatic, consideră preşedintele ACAROM, Constantin Stroe.

Urmărește
32 afișări
Imaginea articolului Eliminarea taxelor pentru maşinile sud-coreene ar avea efecte dezastruase

Eliminarea taxelor pentru maşinile sud-coreene ar avea efecte dezastruase (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Acordul de liber schimb, semnat de cele două părţi în 15 octombrie, prevede eliminarea tuturor barierelor tarifare în comerţul dintre UE şi Coreea de Sud. Intrarea în vigoare a acordului este prevazută pentru a doua parte a lui 2010. În ceea ce priveşte maşinile, taxele pentru autovehiculele cu motor mai mare de 1,5 litri vor fi eliminate treptat în urmatorii trei ani de la intrarea în vigoare a acordului, iar la cele cu motor mai mic de 1,5 litri, în următorii cinci ani.

"Ridicarea taxelor pentru maşinile sud-coreene reprezintă reduceri de preţ de minim o mie de euro per unitate. Acest lucru este clar în dezavantajul Daciei, care nu va putea lăsa din preţ", a afirmat pentru MEDIAFAX preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, care este în acelaşi timp şi vicepreşedinte al constructorului Dacia.

El a precizat că, până la eliminarea în totalitate a tarifelor comerciale, importul de maşini sud-coreene în România se va dubla.

Stroe a adăugat că prevederile acordului avanteajează multe domenii economice, precum agricultura sau industria farmaceutică, însă comerţul cu maşini între cele două părţi este şi va fi inechitabil.

"Dacă în 2007 Uniunea Europeană a importat 700.000 de maşini sud-coreene, Coreea de Sud a cumpărat doar 20.000 de maşini europene. De aceea, reprezentanţii industriei auto din România au făcut lobby pe lângă Comisia Europeană, prin comisarul european Leonard Orban, dar, la fel ca şi unele state UE care şi-am manifestat dezaprobarea pentru acestă măsură, nu am primit încă niciun răsuns favorabil", a afirmat preşedintele ACAROM.

Potrivit datelor Asociaţiei Producărorilor şi Importatorilor de Automobile, cota de piaţă a mărcilor sud-coreene pe piaţa românească este de 12%, fără Chevrolet, marcă produsă şi în acestă ţară.

Industra auto sud-coreană este prezentă pe piaţa românească cu mărcile Hyundai, Kia şi SsangYong, primele două afându-se în top 10 al celor mai văndute maşini străine în România în 2009, Hyundai ocupând primul loc în clasament, cu 8.882 unităţi livrate până în septembire.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici