Elon Musk explică de ce a apelat la reducerea forţei de muncă de la Twitter

Noul proprietar al Twitter, Elon Musk, a explicat de ce a apelat la concedierea a aproximativ jumătate din forţa de muncă a companiei, spunând că nu a avut „de ales” deoarece Twitter pierdea peste 4 milioane de dolari pe zi, scrie BBC.

Urmărește
1296 afișări
Imaginea articolului Elon Musk explică de ce a apelat la reducerea forţei de muncă de la Twitter

Elon Musk explică de ce a apelat la reducerea forţei de muncă de la Twitter

Un tweet al lui Yoel Roth, şeful departamentului de siguranţă şi integritate al Twitter, a făcut referire la „reduceri de aproximativ 50% la nivelul întregii companii”.

Dar Elon Musk a declarat că angajamentul gigantului social media faţă de moderarea conţinutului a rămas „absolut neschimbat”.

Musk, cel mai bogat om din lume, a preluat Twitter printr-o tranzacţie de 44 de miliarde de dolari. Miliardarul a insistat, în propriul tweet, că tuturor celor care şi-au pierdut locurile de muncă li s-au oferit trei luni de indemnizaţie de concediere, „ceea ce reprezintă cu 50% mai mult decât se cere prin lege”.

În timp ce vineri au apărut informaţii potrivit cărora mii de angajaţi ai Twitter din întreaga lume îşi pierd locurile de muncă, au fost puse întrebări cu privire la viitorul angajaţilor responsabili cu eliminarea materialelor dăunătoare.

Grupurile de siguranţă online şi militanţii au sugerat că Musk ar putea relaxa politicile de moderare şi ar putea anula interdicţiile permanente de pe Twitter acordate unor personalităţi controversate - inclusiv fostului preşedinte Donald Trump.

Aceste îngrijorări au fost alimentate de comentariile lui Musk de vineri, care a încercat să dea vina pentru „scăderea masivă a veniturilor” de la Twitter pe „grupurile de activişti” care „încearcă să distrugă libertatea de exprimare în America”.

Dar din tweet-ul lui Roth a confirmat că majoritatea celor peste 2.000 de moderatori de conţinut care lucrează la „revizuirea de primă linie” nu au fost afectaţi.

El a spus că „reducerea forţei de muncă” a afectat aproximativ 15% dintre cei care lucrează în departamentul de încredere şi siguranţă a Twitter - în comparaţie cu ceea ce el a spus că a fost o reducere de 50% observată în întreaga companie.

Roth a adăugat că lupta împotriva dezinformării a rămas o „prioritate” în timpul alegerilor din SUA. Majoritatea americanilor vor vota marţi, în cel mai important scrutin înaintea prezidenţialelor.

Aproape toate veniturile Twitter provin în prezent din publicitate, iar Volkswagen se numără printre mărcile care au încetat să mai cheltuiască cu Twitter de când Elon Musk a cumpărat Twitter.

Joi, producătorul de alimente General Mills, care deţine mărci precum Cheerios şi Lucky Charms, a făcut acelaşi lucru. Acesta a declarat că continuă să monitorizeze „noua direcţie” a Twitter şi că doreşte să „evalueze [cheltuielile [sale] de marketing”.

Printre alte mărci care şi-au întrerupt activităţile plătite pe platformă se numără firmele auto General Motors şi Audi şi gigantul farmaceutic Pfizer.

Elon Musk a căutat modalităţi de a reduce costurile şi de a face bani în diferite moduri de pe platformă, inclusiv planuri de a percepe o taxă de abonament lunară pentru ca utilizatorii să fie verificaţi pe platformă.

De asemenea, el a propus ca cei care plătesc taxa de 8 dolari pe lună să beneficieze de o creştere a numărului de răspunsuri, menţiuni şi căutări pentru tweet-urile lor, ceea ce a provocat critici din partea unor persoane de pe Twitter, care au afirmat că el creează un sistem pe două niveluri care ar avantaja pe cei dispuşi să plătească.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici