BLACK FRIDAY 2015: eMag estimează vânzări de 45 de milioane de euro

Retailerul online eMag estimează că va vinde 650.000 de produse în valoare de 205 milioane de lei, dintr-un total de un milion disponibile, în campania Black Friday, organizată la 20 noiembrie, a declarat, marţi, managerul general al companiei, Iulian Stanciu.

Urmărește
2656 afișări
Imaginea articolului BLACK FRIDAY 2015: eMag estimează vânzări de 45 de milioane de euro

eMag estimează vânzări de 205 milioane de lei de Black Friday

Printre produsele disponibile se numără 17.000 de televizoare, 60.000 de smartphone-uri, 15.000 de laptopuri, 10.000 de frigidere, 20.000 de jucării, 25.000 de parfumuri, 2.500 de scaune şi canapele, 8.000 de anvelope, 23.000 de pachete de scutece, 3.000 de lopeţi, 5.000 de saltele, 3.000 de seturi de oale şi tigăi, 15.000 de cărţi, dar şi autoturisme BMW, Ford, Mini şi de la AutoItalia.

"Black Friday este cel mai aşteptat eveniment de cumpărături al anului. În 2011 am avut 700.000 de vizite, în 2012 -2,2 milioane, în 2013 - 3,1 milioane, iar în 2014 - patru milioane. Toate astea înseamnă presiune foarte mare pentru infrastructura de IT. În 2011 am vândut 80.000 de produse, dar nu am fost pregătiţi prea bine. În 2012, nu am avut stocuri suficiente, în 2013 am fost mai bine pregătiţi la infrastructură şi stocuri, iar anul trecut pentru unii clienţi am dat-o în bară, în sensul că nu am livrat în termenul de şase zile promis, iar izolat produsele nu au ajuns nici până la Crăciun", a spus Stanciu.

El a arătat că vânzările au crescut foarte mult de la un an la altul. Astfel, în 2011, eMag a vândut de 33,9 milioane de lei, în 2012 de 52,5 milioane de lei, în 2013 de 101,6 milioane de lei, iar anul trecut de 165 de milioane de lei.

Stanciu estimează că întreaga piaţă va vinde în perioada de Black Friday produse în valoare totală de peste un miliard de lei (aproximativ 220 de milioane de euro).

Potrivit unui studiu realizat la solicitarea retailerului, 11 milioane de clienţi din ţinta de 15 milioane, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, ştiu de Black Friday, iar 6,7 milioane de persoane ar intenţiona să achiziţioneze un produs în această perioadă, cu un milion mai multe decât anul trecut.

Toate produsele vor fi livrate în cutii special realizate pentru Black Friday, care în loc de scotch vor avea fermoare. Stanciu susţine că 80 de tiruri vor pleca în fiecare zi din depozitul deţinut de eMag, în perioada 21-29 noiembrie în care vor fi efectuate livrările.

Iulian Stanciu a precizat că eMag nu intenţionează să extindă la mai multe zile perioada în care va vinde produse de Black Friday, ci se va rezuma la una singură, în data de 20 noiembrie.

"Reducerile sunt pe bune, nu ne jucăm cu chestia asta, pentru că am pune în pericol brandul. Reducerile vor fi de aproximativ 35%. Cu toate astea există o percepţie, percepţie care se formează plecând de la nişte idei, care creează un trend, iar trendul creează o percepţie. Oamenii văd anumite lucruri şi îşi formează o idee. Ce am greşit aici e că nu am reacţionat mai repede, în momentul în care au apărut tot felul de idei, şi nu am explicat suficient. Produsele pleacă de la un preţ de bază, după care pe parcursul anului intră în diverse campanii de reduceri, ulterior preţul revenind la cel iniţial", a mai spus Stanciu.

Directorul general al eMag, Tudor Manea, a afirmat că pregătirile pentru evenimentul din 20 noiembrie au început în urmă cu 9 luni, cei 100 de angajaţi din zona de negociere cu furnizorii obţinând reduceri totale de 100 de milioane de lei pentru Black Friday.

"Practic, 50% dintre produsele listate vor fi la ofertă. Peste 850 de «selleri» din marketplace vor avea produse. Avem un depozit de 55.000 de metri pătraţi, cam cât 11 terenuri de fotbal, 1.100 de angajaţi, dintre care 600 în zona de logistică, 300 în zona de showroom şi livrare, iar 200 în zona de comenzi", a subliniat Manea.

El a mai explicat că retailerul a investit două milioane de euro în infrastructura IT, iar alte două milioane în programe de optimizare a software-ului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici