- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (26.01.2016, 12:42)
- Andrei Mazurchievici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ernst&Young: 74% dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru vânzare sau recrutare
Aproximativ trei sferturi dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru promovare, vânzare sau recrutare, 91% considerând că utilizarea acestora le oferă un avantaj competitiv faţă de companiile care nu le folosesc, potrivit unui studiu al Ernst&Young România.
Urmărește
1263 afișări
Ernst&Young: 74% dintre companiile din România utilizează reţelele sociale pentru vânzare sau recrutare (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)
În 2015, 74% dintre respondenţi au declarat că utilizează reţelele de socializare pentru promovarea companiei şi plănuiesc să le utilizeze în continuare. 21% dintre respondenţi au afirmat că utilizarea reţelelor de socializare face parte din strategia de comunicare a companiei, în creştere cu două procente faţă de 2014, conform studiului EY România, Social media şi mediul de afaceri românesc 2015, lansat marţi.
Studiul, ajuns la cea de-a treia ediţie, analizează răspunsurile a 270 de reprezentanţi ai unor companii din diverse industrii din România cu privire la modul în care acestea abordează marketing-ul prin intermediul reţelelor de socializare şi impactul pe care acest tip de marketing îl are în prezent în activitatea lor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Trump îl numește pe Robert F. Kennedy Jr. în funcția de Secretar al Sănătății al SUA
-
S-a câştigat marele premiu de aproape 10 milioane de euro la Loto 6 din 49. Unde a fost jucat biletul câştigător
-
România cumpără rachete Mistral într-o achiziţie în comun cu alte state, cu bani de la UE, prin programul EDIRPA
-
Ford Otosan a oprit azi producţia la uzina de la Craiova din cauza Electrocentrale Craiova. Pierderi estimate la peste 40 mil. Euro
Cea mai utilizată platformă şi anul acesta în România rămâne Facebook cu 92% din răspunsuri, comparativ cu 93% la nivel global, urmată de LinkedIn cu 75% (71% la nivel global) şi de YouTube cu 37% (55% la nivel global). În România se remarcă creşteri semnificative ale utilizării LinkedIn (+14% faţă de 2014), YouTube (+8% faţă de 2014) şi Twitter (+8% faţă de 2014).
"Studiul nostru, ajuns acum la cea de-a treia ediţie, îşi propune să identifice tendinţele din social media care sunt relevante pentru mediul de afaceri românesc. Ne dorim să punem la dispoziţia directorilor de marketing, dar şi a executivilor de top, un set relevant de informaţii, care să le faciliteze înţelegerea modului în care companiile din diverse industrii din România evoluează de la an la an în folosirea reţelelor de socializare, atât pentru partea de comunicare corporate, cât şi pentru construirea relaţiei cu clienţii şi pentru generarea de vânzări", a declarat directorul de marketing al EY România, Elena Badea.
Cel mai mare procent de respondenţi (23%) foloseşte reţelele de socializare pentru activităţi de promovare, pe care le utilizeazǎ de doi-trei ani. 20% dintre respondenţi declarǎ cǎ au început utilizarea reţelelor sociale recent, în ultimii doi ani. Peste jumătate dintre companii (58%) alocă până la cinci ore săptămânal pentru comunicarea pe reţelele sociale, în timp ce 20% alocă între şase şi zece ore săptămânal - procente asemănătoare cu cele înregistrate în 2014.
Frecvenţa de utilizare a reţelelor de socializare a scăzut semnificativ. În 2015, doar 36% din respondenţi au declarat că utilizează social media zilnic, cu 5% mai puţin decât în 2014 şi 13% mai puţin faţă de 2013. Cresc însă procentele celor care utilizează social media o dată la două-trei zile, de la 15% în 2013 şi 23% în 2014, la 28% în 2015. De asemenea creşte frecvenţa utilizării săptămânale a comunicării prin social media, de la 22% la 23%. Cei care utilizează social media o dată la câteva luni au scăzut de la 9% în 2014 la numai 3% în 2015.
Departamentul de marketing îşi menţine locul în topul departamentelor care se ocupă de reţelele de socializare cu 46% în 2015, în scădere de la 51% cu un an înainte. Totuşi, 28% dintre respondenţi susţin că nu au un departament în cadrul firmei care se ocupă de comunicarea prin reţelele de socializare. La polul opus, există şi firme în care de această activitate se ocupă un departament special dedicat comunicării prin reţelele sociale (12%).
Tot mai multe firme (în creştere de la 64% în 2014 la 75% în 2015) spun că îşi administrează singure campaniile pe reţelele de socializare şi tot mai puţini apelează la servicii externe (în scădere de la 14% în 2014 la 6% în 2015). Totuşi, 46% dintre companii spun că externalizează partea de design şi dezvoltare, 23% externalizează partea de creare de conţinut, iar câte 16% externalizează cercetarea de piaţă şi relaţiile publice (PR). Partea de strategie este externalizată de numai 10% dintre companii, în timp ce actualizarea statusurilor este ţinută in house de 90% din firme.
Creşterea notorietăţii şi expunerii în piaţă rămân cele mai importante beneficii ale utilizării reţelelor sociale; 53% dintre respondenţi vorbesc despre generarea de oportunităţi de vânzare şi 37% afirmă că utilizarea mediilor sociale a produs o creştere efectivă în venituri (+3% faţă de 2014).
Utilizarea reţelelor sociale pentru recrutarea de personal se menţine la cote ridicate, topul fiind condus de industria financiar-bancară, cu 56% dintre respondenţi. Instituţiile financiar-bancare semnalează şi utilizarea reţelelor sociale pentru îmbunătăţirea brandului de bun angajator (56%). Pe de altă parte 75% dintre respondenţii din turism şi 70% dintre respondenţii din comerţ utilizează reţelele sociale pentru fidelizarea clienţilor.
Citește pe alephnews.ro: Ce va face Musk în noua funcție la „Departamentul de eficiență guvernamentală”?
Citește pe www.zf.ro: Piaţa muncii dă în clocot: Încă un domeniu a fost cucerit de inteligenţa artificială
Citește pe www.zf.ro: Black Friday sparge toate recordurile. Sute de milioane de lei până la această oră
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Mark Zuckerberg a înregistrat propria sa versiune a piesei rap „Get Low” alături de starul american T-Pain
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Copiii Adrianei Bahmuțeanu nu vor să o vadă! Ce a descoperit Protecția Copilului în telefoanele micuților
CANCAN.RO
Cine este și cu ce se ocupă Mihaela, văduva lui Silviu Prigoană. Are trei copii și s-a mutat de la Sibiu la București pentru omul de afaceri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:46
-
ieri, 22:27