- Home
- Economic
- (20.02.2024, 09:30)
- Iulian Moşneagu
Europa este forţată să îşi regândească industria auto în competiţia cu SUA şi China. Volkswagen, Renault şi Stellantis discută despre crearea unui "Airbus al automobilelor"
- Volkswagen, Renault şi Stellantis se gândesc la lucruri care până acum păreau de neconceput.
- Marii producători de maşini din Europa explorează asocieri cu rivali pentru a produce vehicule electrice mai ieftine.
- Un "Airbus al automobilelor" este una dintre ideile vehiculate în lupta cu ameninţările din China.
Urmărește
3646 afișări
Pe măsură ce rivalii chinezi şi Tesla scot la iveală slăbiciunile competitive ale celor mai mari producători de automobile din Europa, a devenit clar că sentimentul de urgenţă este în creştere.
Există o "recunoaştere perfectă a faptului că, în viitor, companiile care nu sunt pregătite să facă faţă concurenţei chinezeşti se vor pune singure în dificultate", a declarat Carlos Tavares, directorul general al Stellantis, compania creată în urma fuziunii din 2021 dintre grupul italian Fiat şi grupul francez PSA. El a declarat anterior că industria auto europeană se confruntă cu o "baie de sânge" dacă nu se adaptează.
Împinşi de încetinirea ritmului de adoptare a vehiculelor electrice, directorii din industria auto discută idei care merg de la punerea în comun a resurselor de dezvoltare până la gruparea afacerilor la nivel european pentru a concura mai bine cu rivalii din Asia. Următoarele luni sunt cruciale, scrie Bloomberg.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
Crin Antonescu: Georgescu, o fantomă periculoasă şi un drog ieftin pentru democraţia românească
-
Antonescu: Preşedintele Iohannis nu funcţionează
Un "Airbus al automobilelor"
În 2025, în Uniunea Europeană vor intra în vigoare norme mai stricte privind emisiile, ceea ce înseamnă că producătorii trebuie să vândă mai multe maşini electrice, în caz contrar urmând să se confrunte cu amenzi mari.
Pe măsură ce presiunea se accentuează asupra producătorilor auto europeni pentru a vinde mai multe vehicule electrice, producătorii chinezi susţinuţi de stat intră pe piaţă cu modele care sunt adesea mai bune şi mai ieftine.
Directorul general al Renault, Luca de Meo, a pledat pentru o alianţă asemănătoare cu cea care a creat un constructor european de avioane pentru a concura cu Boeing prin punerea în comun a activelor din Germania, Franţa, Spania şi Marea Britanie. CEO-ul Renault a susţinut că un "Airbus al automobilelor" ar ajuta la împărţirea costurilor masive de construcţie a vehiculelor electrice ieftine, permiţându-le în acelaşi timp să beneficieze de o scară mai mare.
Apar diferite abordări. Tavares, de la Stellantis, a discutat deschis despre interesul pentru fuziuni şi achiziţii, în timp ce alţii se concentrează mai mult pe colaborări mai puţin spinoase.
Săptămâna trecută, Luca de Meo a minimalizat speculaţiile privind o combinaţie majoră, declarând pentru Bloomberg că agilitatea este mai importantă decât mărimea. El a confirmat că discuţiile privind o platformă comună pentru vehicule electrice au loc "în stânga şi în dreapta".
O reorganizare în Europa s-ar putea extinde în SUA, unde General Motors şi Ford reduc, de asemenea, investiţiile în vehicule electrice şi au indicat că sunt deschise la parteneriate cu alte companii. Administraţia preşedintelui Joe Biden ia în considerare posibilitatea de a acorda producătorilor mai mult timp pentru trecerea la maşinile electrice, a relatat New York Times în weekend.
Ultima şansă pentru Europa
Dacă producătorii de automobile din Europa nu reuşesc să elaboreze un plan B funcţional, riscă să provoace o bulversare într-o industrie care are aproximativ 13 milioane de angajaţi şi reprezintă 7% din economia UE.
Discuţiile privind cooperarea în domeniul vehiculelor electrice s-ar putea dovedi critice pentru Volkswagen, în condiţiile în care gigantul auto se confruntă cu dificultăţi în ciuda investiţiilor masive. În urma scandalului diesel din 2015, cel mai mare producător auto din Europa a stabilit, fără îndoială, cel mai ambiţios impuls al industriei de vehicule electrice sub conducerea directorului general de atunci, Herbert Diess. Dar problemele tehnice au întârziat modelele electrice cheie, contribuind la înlăturarea sa în 2022.
Succesorul său, Oliver Blume, a revenit asupra multor iniţiative, inclusiv renunţarea la o fabrică de 2 miliarde de euro în Germania. Executivii le-au spus lucrătorilor să se pregătească pentru reduceri suplimentare de costuri în acest an.
Dacă nu reuşesc să readucă strategiile pe drumul cel bun, constructorii de automobile din Europa riscă să rămână şi mai mult în urmă.
S-ar putea să mai aibă o ultimă şansă. VW, Stellantis şi Renault lucrează în mod independent la modele care costă 25.000 de euro sau mai puţin, în timp ce Mercedes şi BMW plănuiesc să lanseze mai multe vehicule electrice noi cu tehnologie îmbunătăţită până la jumătatea deceniului.
"În rândul directorilor executivi şi în sălile de consiliu, există multă nervozitate şi multă aşteptare în ceea ce priveşte modul în care se va desfăşura 2024", a declarat Alexandre Marian, director general la AlixPartners din Paris.
Citește pe alephnews.ro: Melania Trump a atras toate privirile la ceremonia de învestire a Președintelui. George Enache, art director: „E o ținută greu de purtat dacă nu ai atitudinea corespunzătoare”
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
A doua cea mai mare metropola a lumii riscă să dispară sub ape, iar soarta mega-oraşului atârnă în mâinile unui miliardar
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Survivor România 2025. Când începe noul sezon la Pro TV? „Transfer” de vedete de la Antena 1 direct în show-ul din Republica Dominicană!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:44
Crin Antonescu: România nu are extremişti serioşi, ci doar impostori periculoşi
-
ieri, 22:37
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1063. Israelul propune transferul de arme ruseşti confiscate în Liban către Ucraina / KNDS din Germania colaborează cu Ucraina pentru reparaţii de echipamente militare / Zelenski vrea să pună capăt războiului „rapid, dar corect şi sigur” în 2025 / Zelenski afirmă că Ucraina lucrează la organizarea unei întâlniri cu Donald Trump