- Home
- Economic
- BUCURESTI, (06.12.2019, 13:55)
- Teona Tomoiaga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Eurostat: Aeronavele mai vechi de 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României
În 2017, operatorii de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 de aeronove, utilizate pentru transportul pasagerilor sau a mărfurilor, potrivit datelor Eurostat publicate vineri, pentru a marca ziua aviaţiei civile internaţionale.
Urmărește
620 afișări
Eurostat: Aeronavele mai vechi de 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României
În statele membre ale UE, peste jumătate din flota de aeronave aveau 20 de ani sau mai mult în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%).
De asemenea, aeronavele cu vârsta de 20 de ani sau mai mult constituie mai mult de o treime din flota din Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) şi Danemarca (35%).
Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 şi 9 ani şi 19% aveau între 10 şi 14 ani. Restul de treimi din aeronavă (34%) aveau 15-19 ani (17%) sau 20 de ani sau mai mult (17%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
-
Iohannis, optimist că va desemna premierul după votarea preşedinţilor din cele două camere
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de aeronave din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, operatorii din Marea Britanie au reprezentat aproape unul din cinci aeronave din UE (20%). În urma lor au fost Germania cu 1 100 de aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franţa (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) şi Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.
Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda şi Austria (ambele 7%), precum şi Olanda (puţin sub 10%).
O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) şi Malta (42%). Următoarele clasamente au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda şi Spania (ambele 27%), Olanda (25%) şi Regatul Unit (23%).
În schimb, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puţin de 10% din flota de aeronave erau alcătuite din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia , Estonia şi Italia (fiecare 7%), precum şi Grecia (puţin sub 10%).
Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.
Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.
În România, din Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" din Bucureşti, 10% dintre pasageri au avut zboruri naţionale (către alte oraşe din ţară), 16,6% extra-UE (către ţări din afara Uniunii Europene) şi 73,4% intra-UE (către şi din alte state membre ale Uniunii Europene).
De asemenea, de la Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naţionale, 8,3% extra-UE şi 73,5% intra-UE.
Totodată, Londra-Heathrow şi Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Împreună, au transportat în jur de 2,3 milioane de pasageri pe un singur traseu către SUA.
Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main şi Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinaţii europene.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe