- Home
- Economic
- BUCURESTI, (06.12.2019, 13:55)
- Teona Tomoiaga
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Eurostat: Aeronavele mai vechi de 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României
În 2017, operatorii de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 de aeronove, utilizate pentru transportul pasagerilor sau a mărfurilor, potrivit datelor Eurostat publicate vineri, pentru a marca ziua aviaţiei civile internaţionale.
Urmărește
620 afișări
Eurostat: Aeronavele mai vechi de 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României
În statele membre ale UE, peste jumătate din flota de aeronave aveau 20 de ani sau mai mult în Suedia (55%), Lituania (52%) şi Croaţia (50%).
De asemenea, aeronavele cu vârsta de 20 de ani sau mai mult constituie mai mult de o treime din flota din Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) şi Danemarca (35%).
Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 şi 9 ani şi 19% aveau între 10 şi 14 ani. Restul de treimi din aeronavă (34%) aveau 15-19 ani (17%) sau 20 de ani sau mai mult (17%).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de aeronave din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, operatorii din Marea Britanie au reprezentat aproape unul din cinci aeronave din UE (20%). În urma lor au fost Germania cu 1 100 de aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franţa (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) şi Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.
Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda şi Austria (ambele 7%), precum şi Olanda (puţin sub 10%).
O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) şi Malta (42%). Următoarele clasamente au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda şi Spania (ambele 27%), Olanda (25%) şi Regatul Unit (23%).
În schimb, operatorii din Croaţia şi Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puţin de 10% din flota de aeronave erau alcătuite din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania şi Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia , Estonia şi Italia (fiecare 7%), precum şi Grecia (puţin sub 10%).
Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 de kilograme.
Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.
În România, din Aeroportul Internaţional "Henri Coandă" din Bucureşti, 10% dintre pasageri au avut zboruri naţionale (către alte oraşe din ţară), 16,6% extra-UE (către ţări din afara Uniunii Europene) şi 73,4% intra-UE (către şi din alte state membre ale Uniunii Europene).
De asemenea, de la Aeroportul Internaţional "Avram Iancu" din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naţionale, 8,3% extra-UE şi 73,5% intra-UE.
Totodată, Londra-Heathrow şi Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Împreună, au transportat în jur de 2,3 milioane de pasageri pe un singur traseu către SUA.
Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main şi Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinaţii europene.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:58
Banca Naţională a României lansează monede comemorative dedicate Bisericii Stavropoleos
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului