- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (01.06.2019, 13:59)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Video Eveniment „Smart Agriculture”: Agricultura intră în era digitală
Agricutura intră în epoca digitală, pe câmp fiind destui fermieri cu tableta în mână, conştienţi că în domeniul lor nu se mai poate lucra ca acum 50 de ani în urmă.
Urmărește
459 afișări
Pornind de la această constatare, agenţia MEDIAFAX, în colaborare cu Agrointeligenţa, a organizat evenimentul „Smart Agriculture”, care şi-a propus să desluşească modul în care tehnologia, cea mai nouă activitate umană, se îngemănează cu agricultura, cea mai veche activitate umană.
Agricultura se numără printre domeniile care adoptă şi care răspunde cel mai rapid la schimbările tehnologice, dintre toate zonele de activitate, iar tehnologia poate permite agriculturii să recupereze decalajele faţă de sistemele agricole occidentale. Participanţii au discutat şi despre finanţarea fermierilor români pentru a se dota tehnologic, dezbaterea modului cum au folosit fermierii aplicaţiile, cum poate lucra drona ca zilier la fermă, care sunt noutăţile momentului în materie de inputuri agricole – substanţe chimice, tratamente, seminţe, utilaje.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
La eveniment au participat reprezentaţi ai companiilor de tehnologie, oficiali din Ministerul Agriculturii şi din agenţiile guvernamentale, reprezentaţi ai asociaţiilor de fermieri.
„O agricultură smart poate fi făcută în România cu politicieni smart. Agricultorii, fermierii mari, care produc pentru piaţă, sunt deschişi faţă de tehnologie, au sisteme de ghidaj şi asistăm la o reducere în ultilizarea de pesticide. Cred că trebuie să trecem la o altă etapă”, a declarat Emil Dumitru, preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro la conferinţă. Potrivit lui Dumitru, costurile fermierilor trebuie reduse astfel încât aceştia să poată fi competitivi pe piaţa internaţională. „Trebuie să aducem pe câţi mai mulţi în această zonă a tehnologiei, dacă vrem ca domeniul agriculturii şi cel al industriei alimentare să fie unul cu care să ne mândrim”, a mai declarat Dumitru.
Valerian Iştoc, Business Development Director Origin Enterprises România Group, a vorbit în cadrul conferinţei despre noile tehnologii dezvoltate de RHIZA, care vin în sprijinul agricultorilor. “Ne folosim de sateliţi, informaţii satelitare, dar în acelaşi timp încercăm să stăm cu picioarele pe pământ pentru că suntem înconjuraţi de foarte multe date, vrem să adunăm foarte multe date, rolul nostru este să ajutăm fermierii să transforme aceste date în informaţii pe care să le folosească în activitatea de zi cu zi. Nu este suficient dacă doar le centralizează şi le pun într-o platformă dacă ei nu le folosesc în activitatea lor de zi cu zi ca să-şi eficientizeze activitatea”, a declarat Valerian Iştoc.
Folosirea aplicaţiei RHIZA a oferit fermierilor şi o situaţie exactă a problemelor de sol cu care se confruntă, se pot trage anumite concluzii referitoare la conţinutul de magneziu, potasiu şi dezvoltarea culturii. “O cultură are aceleaşi nevoi din Piramida lui Maslow, cam aceleaşi nevoi pe care le avem şi noi. Avem nevoile de bază fară de care nu putem să discutăm de agricultură – sol şi climă, apoi avem acele nevoi de producţie – nutriţie, genetică, mecanizare, protecţia plantelor şi nu în ultimul rând nevoile pentru atingerea potenţialului de producţie reprezentate de agricultura de precizie şi agricultura digitală”. Atunci când un fermier optează pentru un astfel de serviciu modern trebuie să aibe în vedere atingerea potenţialului de producţie în condiţii de eficienţă economică şi nu atingerea unui record absolut de producţie. “Dacă la nivelul de nevoi de producţie avem genetică, nutriţie, îngrăşăminte, când folosim agricultura de precizie şi agricultura digitală trebuie să încercăm să atingem potenţialul de producţie în condiţii de eficienţă economică. Întotdeauna trebuie să avem în vedere că nu trebuie să obţinem recorduri de producţie doar de dragul de a avea un record absolut”, a spus Valerian Iştoc, Business Development Director Origin Enterprises România Group.
Maria Cîrjă, Marketing Manager Corteva Agriscience România & Moldova, a declarat în cadrul conferinţei că în curând fermierii români vor avea acces la servicii de agricultură digitală oferite de Corteva, în contextul în care compania a cumpărat anul trecut Granular, o firmă de agricultură digitală din America. “Pe partea digitală, Corteva a cumpărat anul trecut cea mai mare companie de agricultură digitală din America, care se numeşte Granular, împreună cu care va dezvolta acest important segment de agricultură digitală. Agricultura, ca şi alte mari industrii din lume, are nevoie de inovaţie, iar inovaţie nu înseamnă numai hibrizi performanţi de porumb, de floarea soarelui, de soia sau insecticide şi fungicide performante, ci înseamnă să ne uităm la parcelele noastre din birou, şi acest lucru este deja posibil şi va fi la îndemâna oricui în viitorul apropiat. Aşa că încă odată fermierii români vor avea acces prin intermediul Corteva la aceste servicii într-un timp foarte scurt”, a spus Maria Cîrjă.
Marius Marica, director de Marketing al Timac Agro a vorbit despre importanţa inovaţiei în ceea ce priveşte utilizarea fertilizatorilor. „Partea de inovaţie pe fertilizare este extrem de importantă în agricultură. Suntem într-un context în care dacă nu introduci inovaţie în tot ceea ce înseamnă imputuri pe care le adaugi nu poţi face performanţă. Suntem obligaţi să facem inovoaţie în ceea ce înseamnă fertilizare. Trendul arată că trebuie să producem mai mult, pe aceeaşi suprafaţă de teren, iar asta nu se poate face decât prin introducerea în tehnologie a inovaţiei”, a spus Marica.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Citește și: INTERVIU Marius Marica, director de Marketing „Timac Agro”: Jumătate din fermierii performanţi utilizează îngrăşăminte inovatoare
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe