În forma iniţială a documentului, CFR SA se angaja să închidă 6.000 de kilometri de cale ferată, reprezentând 30% din lungimea totală a reţelei, dacă nu reuşeşte să externalizeze serviciile de întreţinere a infrastructurii feroviare.
Ultima formă a scrisorii menţine planul prin care CFR SA va închide până la finele lunii august alţii 1.000 de kilometri de cale ferată pentru a îmbunătăţi performaneţele financiare ale companiei.
Totodată, compania vizează reducerea pierderilor cu 25% şi neacumularea de arierate noi în acest an.
Potrivit celor mai recente date, lungimea totală a liniilor de cale ferată din România era de 20.210 kilometri, din care 17.691 kilometri infrastructură feroviară publică administrată de CFR SA şi 2.519 kilometri în administrare privată.
Degradarea stării tehnice a infrastructurii feroviare a impus în ultimii ani reducerea vitezelor maxime de circulaţie a trenurilor. Aproape 40% din reţeaua de cale ferată şi peste 60% din numărul total de poduri şi podeţe au depăşit termenul limită la care ar fi trebuit reparate, situaţie care sporeşte riscul producerii de accidente.