- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
EXCLUSIV: Taxa auto pentru maşinile noi Euro 4 sub 2.000 cmc, între 420 şi 950 euro
Valoarea taxei de primă înmatriculare va creşte de două - trei ori la maşinile noi Euro 4, respectiv 420 de euro la capacităţi de 1.400 centrimetri cubi, 480 de euro la 1.600 cmc şi 950 de euro la 1.900 cmc, dar scade de zece ori la maşinile Euro1 vechi de 14 -15 ani, între 323 euro şi 652 de euro.
EXCLUSIV: Taxa auto pentru maşinile noi Euro 4 sub 2.000 cmc, între 420 şi 950 euro
Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motor între de cel mult 1.400 centimetri cubi, taxa auto va creşte de 2,6 ori, de la 161 euro la 420 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni, nivelul aplicat urcă de la 161 euro la 403 euro, conform propunerilor transmise Comisiei Europene de către Guvern şi obţinute de MEDIAFAX.
Cuantumul de creştere aplicat taxei actuale scade proporţional cu vechimea maşinii Euro 4, cilindree de 1.400 cmc, de la 161 euro la 391 euro (vechime de 3-6 luni), de la 161 euro la 378 euro (vechime 6-9 luni) şi de la 284 euro la 344 euro (vechime 1-2 ani).
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Pentru autovehicule de acest tip, dar cu o vechime mai mare, taxa auto va scădea uşor faţă de nivelul actual, de la 328 euro la 315 euro (vechime 2-3 ani), de la 328 euro la 290 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 299 euro la 265 euro (vechime 4-5 ani).
Pentru o maşină nouă Euro 4 cu motorizare de 1.400-1.600 cmc, taxa auto va creşte tot de 2,6 ori, de la 184 euro la 480 euro, iar pentru acelaşi tip de autovehicul, dar cu o vechime cuprinsă între 1 şi 3 luni suma plătită urcă mai puţin, de la 184 euro la 461 euro. În acceaşi categorie, vehiculele cu vechime de 3-6 luni vor fi taxate cu 446 de euro, faţă de 184 euro în prezent, iar taxa creşte de la 184 euro la 432 euro (vechime 6-9 luni) şi de la 324 euro la 394 euro(vechime 1-2 ani).
Ca şi la capacităţile mai mici, taxa scade pentru autovehiculele Euro 4 cu cilindree între 1.400 -1.600 cmc mai vechi de doi ani, de la 375 euro la 360 euro (vechime de 2-3 ani), de la 375 euro la 331 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 342 euro la 302 euro (vechime 4-5 ani).
Pentru o maşină nouă Euro 4 cu cilindree de 1.600-1.900 cmc, taxa auto aproape se dublează, de la 509 euro la 950 euro, o majorare similară fiind operată şi în cazul maşinilor cu o vechime de 1-3 luni, de la 509 euro la 912 euro. O taxă mai mare va fi plătită şi pentru maşini cu o vechime de 3-6 luni, de la 509 euro la 884 euro, şi de 6-9 luni, de la 509 euro la 855 euro.
Pentru o vechime de 2-3 ani taxa scade cu o treime la maşinile Euro 4 (motoare de 1,6-1,9 litri) de la 1.040 euro la 713 euro, la vechime de 3 - 4 ani de la 1.040 euro la 656 euro, iar la vechime de 4-5 ani de la 948 euro la 599 de euro.
Cota de majorare a taxei se păstrează în linii generale şi pentru maşinile noi Euro 4 cu o capacitate mai mare de 1.900 de cmc, o creştere mai puţin semnificativă urmând să fie operată doar la motorizări de peste 3.001 cmc.
Astfel, vehiculele noi Euro 4 cu cilindree între 1.900 şi 2.000 vor fi taxate aprope de două ori mai scump, cu 1.000 de euro faţă de 536 de euro, nivel aplicat în prezent pentru toate maşinile din această categorie mai noi de 9 luni. Taxa creşte pe diferite bande la 960 de euro (vechime 1-3 luni), 930 de euro (vechime 3-6 luni) şi 900 de euro (vechime 6-9 luni).
La această categorie, nivelul de taxare va scădea începând de la vehiculele mai vechi de un an, de la 945 euro la 820 de euro (vechime 1-2 ani ), de la 1.095 euro la 750 euro (vechime 2-3 ani), de la 1.095 euro la 690 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 998 de euro la 630 de euro (vechime 4-5 ani).
Noua grilă prevede o dublare şi la taxarea autovehiculelor noi Euro 4 dotate cu motorizări de 2.000 - 2.200 de centrimetri cubi, de la 842 de euro la 1.540 de euro. Taxa de 842 de euro valabilă şi pentru primele 9 luni de la fabricaţie va urca la 1.478 de euro în cazul maşinilor cu vechime de 1-3 luni, la1.432 de euro (vechime 3- 6 luni) şi 1.386 euro (vechime 6 luni-9 luni).
La o vechime de 1-2 ani taxa pentru Euro 4 (2 - 2,2 litri) coboară de 1.485 de euro la 1.263 euro, iar pentru maşinile de 2-3 ani de la 1.720 euro la 1.155 euro. La intervalele de vechime 3-4 ani şi 4 -5 ani, taxa scade cu 40%, la 1.063 euro faţă de 1.720 euro, respectiv 970 de euro faţă de 1.568 euro.
Autovehiculele noi Euro 4 între 2.500 - 3.000 cmc, vor avea o taxă de 2.125 de euro, cu 50% mai sus decât nivelul actual aplicat pentru vechimi între 0 şi 9 luni, de 1.339 euro. Taxa va fi majorată la 2.040 euro (vechime 1-3 luni), 1.976 euro (vechime 3-6 luni) şi 1.913 euro (vechime 6-9 luni).
La o vechime de 1-2 ani, taxa la această categorie va fi redusă de la 2.363 de euro la 1.743 de euro, iar pentru maşinile de 2-3 ani se va plăti o sumă de 1.594 euro, faţă de 2.737 euro. Nivelul taxei coboară de la 2.737 euro la 1.466 euro (vechime 3-4 ani) şi de la 2.494 euro la 1.339 euro (vechime 4-5 ani).
Ultima categorie Euro4, cea de peste 3.001 cmc, va suferi modificări de taxare mai puţin ample pe segmentele unde cuantumul creşte, cel de până la un an, dar se vor aplica reduceri mai consistente în cazul maşinilor mai vechi de un an. Autoturismele noi din această categori vor fi taxate cu 2.851 euro, faţă de taxa de 2.296 euro aplicabilă în prezent pentru vchimi de până la 9 luni. Taxa va fi ridicată la 2.737 euro (vechime 1-3 luni), 2.651 euro (vechime 3-6 luni) şi 2.566 euro (vechime 6-9 luni).
Nivelul de taxare va coborâ între 42% şi 58% la maşinile de peste 3001 cmc mai vechi de 12 luni. Astfel la vechime de 1-2 ani taxa coboară de la 4.051 de euro la 2.338 de euro, iar la vechime de 2-3 ani reducerea se va realiza de la 4.694 de euro la 2.138 de euro. Cele mai ample reduceri sunt aplicate în segmentul de vegime 3-4 ani, de la 4.694 euro la 1.967 euro, şi 4-5 ani, de la 4.276 euro la 1.796 euro.
La motoarele cu catalizator Euro3 de 1.400 de cmc, taxa va creşte doar pentru maşinile cu vechimen de 1-2 ani, de la 945 de euro la 1.148 de euro. În cazul autoturismelor de 2-3 ani nivelul taxei va fi redus de la 1.095 euro la 1.050 de euro, la vechime de 3-4 ani de la 1.095 euro la 966 euro, iar la maşinile fabricate de 4-5 ani de la 998 de euro la 882 euro.Suma va scădea de la 998 euro la 812 euro (vechime 5-6 ani), de la 1.002 euro la 714 euro (vechime 6-7 ani) şi de la 1.002 euro la 630 de euro (vechime 7-8 ani).
Regula de creştere a taxei doar în categoria de vechime 1-2 ani se menţine şi următoarea clasă de cilindree a motoarelor Euro3, sumele urmând să scadă pentru maşinile fabricate de peste 2 ani.
La motorizări între 1.400 - 1.600 cmc Euro3 va plăti 816 euro, comparativ cu 1.145 euro în prezent, iar la vechime de 7-8 ani taxa va fi redus de la 1.145 euiro la 720 euro., cu vechime de 1-2 ani, taxa urcă de la 1.080 euro la 1.312 euro. Maşinile vechi de 2-3 ani vor fi taxate cu 1.200 euro faţă de 1.251 euro, iar pentru cele fabricate în urmă cu 3-4 ani taxa scade de la 1.251 euro la 1.104 euro. Pentru modelele în circulaţi de 6-7 ani se
Taxa la autovehiculele Euro3 şi capacitate de 1.600 - 1.900 cmc, creşte pentru vechime de 1-2 ani de la 1.539 euro la 2.337 de euro, de la 1.783 euro la 2.138 (vechime 2-3 ani, de la 1.783 euro la 1.967 euro (vechime 3-4 ani), de la 1.625 euro la 1.796 euro ( vechime 4-5 ani) şi de la 1.625 euro la 1.653 euro (vechime 5-6 ani). Sumele vor fi mai mici pentru maşinile de 6-7 ani, 1.454 euro faţă de 1.631 euro, şi 7-8 ani , 1.283 euro comparativ cu 1.631 euro.
Motoarele Euro3 şi capacitate între 1.900 - 2000 cmc au programate majorări de taxă numai în cazul maşinilor de 1-2 ani, de la 2.430 euro la 2.460 euro. Taxa va coborâ de la 2.815 euro la 2.250 euro (vechime 2-3 ani), de la 2.815 euro la 2.070 euro (vechime 3-4 ani), de la 2.565 euro la 1.890 (vechime 4-5 ani ), de la 2.565 euro la 1.740 euro (vechime 5-6 ani), de la 2.576 euro la 1.530 euro (vechime 6-7 ani) şi de la 2.576 euro la 1.350 euro ( vechime 7-8 ani).
Nivelul taxei va fi majorat de la 5.267 de euro la 7.013 euro pentru maşinile Euro3 cu motorizări de peste 3.001 cmc şi o vechime de 1-2 ani şi de la 6.102 euro la 6.415 euro (vechime 2-3 ani). La această categoria taxa va fi coborâtă de la 6.102 euro la 5.901 euro (vechime 3-4 ani), de la 5.559 euro la 5.388 euro (vechime 4-5 ani), de la 5.559 euro la 4.961 euro (vechime 5-6 ani), de la 5.583 euro la 4.362 euro vechime 6-7 ani) şi de la 5.583 euro la 3.849 euro (vechime 7-8 ani).
Noua grilă va stabili taxe cu mult mai mici decât în prezent pentru majoritatea maşinilor echipate cu motoare Euro2, fiind vorba şi de autovehicule mai evchi de 6-7 ani. Excepţie o fac motorizările de peste 3.001 cmc, unde se vor opera chiar şi majorări.
Astfel, la maşinile Euro2 de până în 1.400 cmc, taxa coboară de 2-3 ori, de la 2.604 euro la 1.386 (vechime 7-8 ani), de la 2.604 euro la 1.201 euro (vechime 8-9 ani), de la 2.604 euro la 1.047 euro (9-10 ani) şi de la 2.604 euro la 832 euro (10-11 ani).
La motorizări între 1.400 - 1.600 cmc, taxa la vehiculele doatate cu Euro2 va fi redusă în proporţii similare, de la 2.976 euro la 1.584 euro (vechime 7-8 ani), de la 2.976 euro la 1.373 euro (8-9 ani ), de la 2.976 euro la 1.197 euro (9-10 ani) şi de la 2.976 euro la 950 euro (10-11 ani).
Reduceri mai puţin spectaculoase, dar consistente, vor fi operate în clasa de motorizare 1.600 - 1.900 cu catalizator Euro2. Asfel, nivelul de taxare va coborâ de la 3.806 euro la 2.822 euro (7-8 ani), de la 3.806 euro la 2.445 euro (8-9 ani), de la 3.806 euro la 2.132 euro (9-10 ani) şi de la 3.806 euro la 1.693 euro (10-11 ani).
Taxa de înmatriculare va fi modificată în scădere şi pentru vehiculele Euro2 şi capacitate cilindrică de 1.900 -2.000 cmc, de la 4.007 euro la 2.970 euro (7-8 ani), de la 4.007 euro la 2.574 euro (8-9 ani), de la 4.007 euro la 2.244 euro (9-10 ani) şi de la 4.007 euro la 1.782 euro (10-11 ani).
Următoarea clasă de motorizare de la Euro2, cea de peste 3.001 cmc, va avea o majorare a taxei pentru intervalul de vechime 7-8 ani, de la 7.301 euro la 8.373 euro. Sumele de plată vor fi mai mici pentru maşinile mai vechi, respectiv 7.256 euro faţă de 7.301 euro (8-9 ani), 6.326 euro faţă de 7.301 euro (9-10 ani) şi 5.024 euro comapartiv cu 7.301 (10-11 ani).
Taxele pentru maşinile cu aceeaşi capacitate cilindrică şi aceeaşi vechime sunt de două ori mai mari în cazul catalizatoarelor Euro2 decât cele aplicate la Euro3.
Cele mai mari scăderi de taxe, chiar de peste zece ori, vor fi aplicate maşinilor cu dotări Euro1 şi celor non-Euro, care au şi datorită faptului că acestea au vechime foarte mare.
La capacitate de 1.400 cmc, maşinile Euro1 cu vechime de 12-13 ani vor avea o reducere a taxei de la 3.606 euro la 508 euro, iar cele de 14-15 ani, de la 3.606 euro la 323 euro.
În categoria de motorizare 1.400 - 1.600 cmc, taxa va fi redusă de la 4.121 euro la 581 euro (12-13 ani) şi de la 4.121 euro la 370 euro (14-15 ani).
Pentru motorizări între 1.600 şi 1.900 cmc, grila prevede o scădere de la 4.894 euro la 1.024 euro (12-13 ani) şi de la 4.894 euro la 652 euro (14-15 ani).
Reducerea taxei va fi aplicată şi maşinilor Euro1 cu cilindree între 1.900 şi 2.000 cmc, de la 5.152 euro la 1.078 euro (12-13 ani) şi de la 5.152 euro la 686 euro (14-15 ani).
Scăderi mai mici au fost programate pentru autovehiculele Euro1 cu o capacitate de peste 3.100 de cmc, pentru vechime de 12-13 ani urmând ca taxa să fie redusă de la 7.730 euro la 3.103 euro. Nivelul aplicat pentru maşini cu vechime de 14-15 ani scade de la 7.730 euro la 1.975 euro.
Maşinile non-euro sunt diferenţiate pe două clase de vechime, 15-16 ani şi 20 -21 ani, dar nivelul taxării este acelaşi, diferenţele fiind în funcţie numai de capacitatea motorului. Pentru motorizări de sub 1.400 cmc, taxa va coborâ de nouă ori, de la 4.007 euro la 560 de euro. Autovehiculele cu o capacitate între 1.400 - 1.600 cmc vor fi taxate cu 640 de euro, faţă de 4.579 în prezent.
Taxa va fi scăzută de la 5.438 euro la 808 euro, în cazul maşinilor non-euro cu motoare de 1.600 - 1.900 cmc, şi de la 8.589 euro la 1.501 euro, la motorizări de peste 3.000 cmc.
Noul sistem de calcul a fost trimis Comisiei Europene la începutul acestei luni şi ar putea suferi uşoare modificări înainte de a fi aprobat de Guvern.
Ministrul Economiei şi Finanţelor, Varujan Vosganian, i-a informat, miercuri, pe membrii Guvernului că modificările privind "taxa de poluare auto" vor fi promovate în următoarea şedinţă de Guvern, iar procedura de infringement deschisă de Comisia Europeană va fi suspendată total atunci când acestea vor fi aprobate de Parlament.
Ministerul Economiei şi Finanţelor a făcut public, miercuri seara, proiectul de ordonanţă de guvern privind modificarea taxei auto, care va fi redenumită "taxă de poluare pentru autovehicule", precum şi modalitatea de calcul şi noile grile pentru stabilirea sumelor de plată.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
astăzi, 10:40