Eximtur Cluj şi-a majorat vânzările cu 2% anul trecut, pe fondul creşterii turismului de afaceri

Agenţia de turism Eximtur Cluj, numărul doi la nivel naţional, şi-a majorat cifra de afaceri cu 2% anul trecut, până la 115,7 milioane lei, chiar dacă vânzările pachetelor interne au scăzut cu 20%, principalele segmente care au crescut faţă de anul precedent fiind turismul de business şi cel extern.

Urmărește
10 afișări

"Cifra de afaceri a crescut cu 2%, de la 113,3 milioane lei în 2009 la 115,68 milioane lei anul trecut. Am avut o creştere de 10% la turismul de business şi la ticketing, o majorare de 5% la turismul extern şi o scădere de 20% la turismul intern", a declarat agenţiei MEDIAFAX Lucia Morariu, directorul general al Eximtur.

Ea a adăugat că începând din luna octombrie a anului trecut s-a constatat o "revenire solidă" a turismului de business şi a vânzării de bilete de avion.

Tendinţa se menţine şi pentru începutul acestui an, cele două catergorii de turism înregistrând, în cazul agenţiei clujene, o creştere de 20% în luna ianuarie.

De asemenea, plecările turiştilor români în străinătate au înregistrat în ianuarie 2011 o creştere cu 15%, comparativ cu luna similară a anului trecut.

"Vânzările de bilete de avion şi-au revenit datorită diminuării crizei economice în străinătate. Dacă mesajele care vin din zona politică sunt bune, ne putem aştepta pentru acest an la creşteri de 5-15% ale afacerilor agenţiilor de turism", a spus Morariu.

Firma are 14 agenţii proprii, ultima dintre ele fiind deschisă în vara anului trecut la Constanţa. În luna ianuarie a acestui an au fost deschise şi primele două agenţii cu franciză Eximtur, la Mediaş şi Iaşi.

Agenţia a avut anul trecut circa 200.000 de clienţi, în creştere cu 10% faţă de anul precedent. În schimb, valoarea pachetelor cumpărate s-a redus comparativ cu anul 2010.

Lucia Morariu crede că, odată cu evenimentele politice din nordul Africii, va creşte presiunea pe celelalte destinaţii, ceea ce va duce la majorări ale tarifelor sau la reducerea numărului ofertelor speciale şi la înlocuirea acestora de către turoperatori cu cele de tip catalog.

Eximtur Cluj s-a clasat pe locul doi din punct de vedere al cifrei de afaceri înregistrate în 2009, la o diferenţă de 8 milioane de lei de locul 1, agenţia Heppy Tour.

Pe locul 3 s-a clasat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioane de lei în 2009, urmată de Marshal Turism (66,1 milioane lei) şi Accent Travel & Events (57,5 milioane de lei).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici