Experiment Facebook: Doi dolari pe postare, pentru ca utilizatorul să fie sigur că ajunge la prieteni

Facebook a testat în premieră un serviciu cu plată pentru utilizatori, care pentru o taxă de doi dolari pe mesaj se puteau asigura că postările lor sunt scoase în evidenţă pe fluxurile prietenilor.

Urmărește
694 afișări
Imaginea articolului Experiment Facebook: Doi dolari pe postare, pentru ca utilizatorul să fie sigur că ajunge la prieteni

Experiment Facebook: Doi dolari pe postare, pentru ca utilizatorul să fie sigur că ajunge la prieteni (Imagine: Mediafax Foto/FP)

Facebook a atras joi 16 miliarde de dolari prin cea mai mare ofertă publică iniţială derulată vreodată în industria IT, în urma căreia compania este evaluată la 104 miliarde de dolari, însă speculaţiile privind perspectivele de creştere ale companiei şi epuizarea surselor de venit nu încetează.

Cel mai recent experiment al reţelei de socializare pentru dezvoltarea de noi surse de venit a avut loc în Noua Zeelandă. Facebook a testat acolo un serviciu denumit "Highlight", prin care utilizatorii pot plăti o taxă de doi dolari neo-zeelandezi (1,53 dolari SUA) pentru o postare pentru a se asigura că mesajul lor va fi scos în evidenţă pe fluxurile prietenilor, potrivit Wall Street Journal (WSJ).

Facebook atrage cea mai mare parte din venituri prin publicitatea online, în special servicii personalizate care afişează pe paginile vizitate de fiecare utilizator spoturi "la ţintă", în funcţie de interesele acestuia, deduse de companie prin algoritme care iau în calcul oraşul sau ţara de domiciliu, unde călătoreşte, ce site-uri vizitează, cu cine este prieten, statutul social, vârstă, sex şi alte date relevante.

Unii analişti pun însă sub semnul întrebării perspectivele de creştere a veniturilor reţelei de socializare, aducând în discuţie atât popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor, ale căror ecrane relativ mici împiedică afişarea de spoturi sau bannere, precum şi eficacitatea publicităţii prin Facebook.

Constructorul auto american General Motors (GM) a anunţat marţi că renunţă la Facebook ca platformă de advertising, motivând decizia printr-o strategie de "rotaţie" a mediilor de transmitere folosite de companie. Surse din industrie au declarat însă atunci în presa internaţională că decizia GM a fost motivată de ineficienţa reclamelor transmise prin reţeaua de socializare.

Miercuri, nume mari din industria advertisingului mondial au declarat pentru Reuters că este prea devreme pentru a şti dacă Facebook va "decola" ca platformă de publicitate.

"Există mult potenţial dar nu este un slam dunk. Demonstrarea impactului avut de brandingul pe Facebook are nevoie de mult timp", a afirmat Martin Sorrell, directorul general al WPP, cea mai mare agenţie de advertising din lume.

Fondatorul şi directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a evitat strategii de creştere a veniturilor care ar compromite "experienţa utilizatorului".

Atât compania, cât şi fondatorul ei, au afirmat în repetate rânduri, cu fermitate, că accesul utilizatorilor la reţeaua de socializare este şi va fi întotdeauna gratis, promisiune care se regăseşte de altfel şi pe pagina de start a site-ului Facebook.

Din februarie, când a depus actele pentru oferta publică iniţială, Facebook a luat în calcul mai multe idei de creştere a veniturilor, precum un magazin de aplicaţii cu plată, reclame pe telefoane mobile sau cupoane de reduceri, potrivit WSJ.

Utilizatorii din Noua Zeelandă vizaţi de testul de săptămâna trecută au fost surprinşi de apariţia opţiunii de a plăti 2 dolari pe fiecare postare şi nu s-au arătat entuziasmaţi de idee.

Contactat de WSJ, purtătorul de cuvânt al Facebook a declarat că reţeaua testează constant noi servicii şi funcţii.

"Acest test are rolul de a sonda interesul pentru această metodă de a transmite informaţia către prieteni", a spus el, refuzând să discute despre succesul experimentului.

Unii analişti cred că Facebook se pregăteşte să adopte o strategie de tip "freemium", o combinaţie între "free" (gratis) şi premium, prin care utilizatorii ar avea acces gratuit la serviciile de bază, dar ar plăti un abonament sau taxe specifice pentru anumite funcţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici