- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (19.02.2020, 13:26)
- Mihai Gongoroi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Extinderea capacităţii de producţie la uzina Dacia de la Mioveni, o investiţie de 100 de milioane de euro, a fost suspendată
- Producţia urma să crească de la 350.000 de maşini la peste 400.000 de maşini pe an.
- Investiţia se ridică la 100 milioane de euro.
- Piaţa auto la nivel european se va micşora în acest an.
Urmărește
5403 afișări
Extinderea capacităţii de producţie la uzina Dacia de la Mioveni a fost suspendată
Grupul Renault a decis să suspende extinderea capacităţii de producţie la uzina de la Mioveni, care urma să crească de la 350.000 de maşini la peste 400.000 de maşini pe an, în urma unei investiţii de 100 de milioane de euro, scrie Ziarul Financiar.
Proprietarul mărcii Dacia a decis să realizeze numai investiţiile legate de procesul actual de producţie. Decizia a fost luată întrucât piaţa auto la nivel european se va micşora în acest an, iar limitarea emisiilor de dioxid de carbon pune presiune suplimentară pe industrie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Răspunde Guvernul Ciolacu 2 așteptărilor TALE, ca administrator al României în 2025? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Facturile la energie ar putea rămâne plafonate şi după 1 aprilie. Anunţul ministrului Burduja
-
Preşedinta Mexicului ripostează la comentariile lui Trump: Unele părţi ale SUA să fie redenumite „America mexicană”
-
Antony Blinken desconsideră comentariile lui Trump: Invazia Groenlandei nu se va întâmpla
Mai mult, pentru investiţie a fost aprobat şi un ajutor de stat de 25 milioane de euro, care este însă încasat în funcţie de investiţiile realizate. „O parte din investiţia de 100 milioane de euro a fost deja realizată, dar pentru moment am decis să suspendăm creşterea capacităţii. În uzină am instalat linia de presaj de mare viteză. Trebuia să fi investit deja în a doua vopsitorie şi într-o nouă linie de şasiu. Acum au fost implementate, clădirile există, însă în interior am oprit procesele, toate facilităţile. Acestea au fost suspendate“, a declarat Christophe Dridi, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia, citat de publicaţie.
Dridi nu a precizat ce procent din investiţia de 100 milioane de euro s-a realizat la Mioveni. Prin eliminarea a 50.000 de noi maşini, practic România pierde afaceri şi exporturi estimate de Ziarul Financiar la 750 milioane de euro.
Decizia francezilor vine în contextul în care piaţa auto europeană trece prin cea mai mare transformare a sa din ultimul secol.
Pe lângă toate acestea, Grupul Reanult a înregistrat în 2019 prima pierdere la nivel de grup din ultimii zece ani. În plus, Renault şi-a redus marja de profit operaţional în acest an.
În Europa, înmatriculările de maşini noi au scăzut cu 7,5% în ianuarie, în timp ce Renault a înregistrat o scădere de 16,4%, iar Dacia de 31,4%. În ianuarie, producţia Dacia a scăzut cu 32%, la puţin peste 22.000 de unităţi.
„Anul acesta este foate important să avem grijă ce se întâmplă în piaţă, să luăm în calcul ce se întâmplă cu emisiile de CO2 şi să pregătim viitorul. La nivel european se estimează că vom avea o scădere. Acum în plus este dificil de cuantificat impactul Brexitului, a virusului Corona, a geopoliticului. Trebuie să rămânem flexibili, atenţi, prudenţi şi să fim agili şi să ne adaptăm. Ce este sigur şi important pentru a fi agil trebuie să fii competitiv“, a mai subliniat Christophe Dridi.
Foto: 123RF
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Cu cât e plătit statul degeaba? Shoji Morimoto, cunoscut drept „omul care nu face nimic”, a transformat un concept inedit într-o carieră profitabilă
Citește pe www.zf.ro: Şi iată că iese la iveală preţul Schengenului: Gazele din Marea Neagră vor merge în Austria şi Germania
Citește pe www.zf.ro: Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cauza medicală a morții lui Liam Payne a fost confirmată într-o anchetă în Marea Britanie. Ce i-a cauzat decesul artistului
Oraşul din România care lasă în urmă marile Capitale europene: după investiţii de 2,5 mld. de euro, a devenit oraşul unde toţi vor să trăiască
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Imagini incendiare cu prezentatoarea TV care face o avere pe site-urile destinate adulților. S-a cuplat cu prietenul fostului iubit
PROSPORT.RO
Despărțire la început de 2025?! Vedeta de la Neatza cu Răzvani și Dani ar fi pus capăt relației
CANCAN.RO
Care sunt numerele de înmatriculare interzise în România, în 2025. Aceasta este lista completă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe