Fabrica în care 900 de oameni fac un Porsche după o zi şi jumătate de muncă

Încă de la aterizarea în Leipzig, un oraş de 500.000 de locuitori din estul Germaniei, oricine îşi poate da seama că a ajuns într-unul din fiefurile Porsche. Pe un banner imens din aeroport tronează salutul "Bine ai venit. Cei doi localnici, Panamera şi Cayenne, te salută".

Urmărește
794 afișări
Imaginea articolului Fabrica în care 900 de oameni fac un Porsche după o zi şi jumătate de muncă

Fabrica în care 900 de oameni fac un Porsche după o zi şi jumătate de muncă (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)

Aici producătorul ger­man a asamblat aproape 0,5 mi­lioa­ne de SUV-uri Cayenne, iar în ultimii patru ani pe li­nia de producţie şi-a făcut loc şi Panamera, model vândut pâ­nă acum în aproape 70.000 de exemplare. 37 au ajuns în România. În cei patru ani de când pro­duce Panamera, Porsche a în­ca­sat 8 mld. euro din vânzările pe această li­nie, potrivit calculelor ZF, ce au în vedere un preţ mediu de 100.000 de euro pentru fiecare unitate.

Misiunea fabricii Porsche din Leipzig este de­licată în condiţiile în care aici producătorul ger­man asamblează modele cu patru uşi - con­si­derate de o parte din fanii împătimiţi ca fiind un pas în lateral făcut de "casa" cunoscută în special pentru coupé-ul (model cu trei uşi) 911.

"Panamera este poziţionat ca model între 911 şi Cayenne. Porsche a lansat acest model pen­tru că o parte din clienţi au şi fa­milii. În Pa­na­mera intră patru adulţi, dar şi patru ba­gaje mari în portbagaj", a explicat Stefan Utsch, pro­ject manager sales and marketing pen­tru Por­sche Panamera, cu ocazia unui tur al fa­bricii din Leipzig pentru jurnalişti din Europa Centrală şi de Est.

Centrul de producţie pentru Porsche Pana­me­ra şi Cayenne se întinde pe 25 hectare, iar în­tregul parc, care include două circuite de test, unul off-road pentru Cayenne şi o pistă de as­falt pentru Panamera, acoperă 300 de hectare de teren la câţiva kilometri de Leipzig. Aici lucrează 900 de mecanici care, în cazul mo­delului Panamera, asamblează 20.000 de unităţi pe an. Pe lângă angajaţii ce şi-au făcut loc pe sta­tele de plată ale Porsche, gigant cu afa­ceri de aproa­pe 11 mld. euro pe an, în regiune alţi 140.000 de oameni sunt angajaţi de ce­le 1.000 de com­panii din regiunea Saxonia care li­vrea­ză subansamble sau alte componente pen­tru ma­şi­nile produse în Leipzig. Companiile din Sa­xonia im­plicate în industria auto au o ci­fră de afaceri cu­mulată de 12 mld. euro anual, potrivit datelor Porsche.

Citeşte mai multe despre fabrica în care 900 de oameni fac un Porsche într-o zi şi jumătate pe www.zf.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici