Facebook a ales pentru listare piaţa electronică Nasdaq

Facebook a ales piaţa electronică Nasdaq pentru a-şi lista acţiunile prin oferta publică iniţială de cinci miliarde dolari programată pentru prima parte a anului acesta, iar titlurile vor fi cotate cu simbolul bursier "FB", a declarat o sursă apropiată situaţiei.

Urmărește
425 afișări
Imaginea articolului Facebook a ales pentru listare piaţa electronică Nasdaq

Facebook a ales pentru listare piaţa electronică Nasdaq (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Alegerea Facebook va reprezenta o dezamăgire pentru New York Stock Exchange (NYSE), principalul rival al Nasdaq, informează cotidianul Financial Times. La NYSE sunt listate alte companii de socializare online, precum LinkedIn şi Yelp.

Oferta publică iniţială de cinci miliarde de dolari a Facebook ar fi cea mai mare a unei companii americane la Nasdaq, potrivit datelor S&P Capital IQ.

Nasdaq OMX, Facebook şi NYSE Euronext au refuzat să comenteze.

Facebook intenţionează să pornească prezentările pentru investitori în mai, potrivit unor surse apropiate companiei, iar listarea ar putea fi gata chiar din mai sau iunie. Facebook a oprit recent tranzacţiile pe pieţele secundare în perspectiva listării.

Nasdaq este piaţa pe care se listau în mod obişnuit companiile din IT înfiinţate de foarte puţin timp, însă în ultimii ani NYSE a înregistrat progrese considerabile. Competiţia este acerbă pentru atragerea de listări, în urma cărora operatorii bursieri obţin venituri şi recunoaştere, însă ulterior acţiunile se pot tranzacţiona în SUA pe orice piaţă de capital.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici