Facebook a atins o capitalizare record de 200 miliarde dolari, în mai puţin timp decât Google

Facebook a atins pentru prima oară o capitalizare de piaţă de peste 200 miliarde dolari la finalul şedinţei de tranzacţionare de luni, obţinând acest rezultat în mai puţin timp decât i-a fost necesar principalului competitor, Google.

Urmărește
88 afișări
Imaginea articolului Facebook a atins o capitalizare record de 200 miliarde dolari, în mai puţin timp decât Google

Facebook a atins o capitalizare record de 200 miliarde dolari, în mai puţin timp decât Google (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Astfel, Facebook a depăşit companii vechi din domeniul tehnologiei, cum ar fi IBM, Intel şi Oracle. Totodată, reţeaua socială a întrecut Coca Cola, Toyota sau Bank of America, în urma creşterii valorii acţiunilor cu 0,8% luni, informează Financial Times.

La mai puţin de doi ani şi jumătate de la listarea pe bursă din februarie 2012, capitalizarea de piaţă a Facebook a ajuns la 200,9 miliarde de dolari, adică jumătate din valoarea competitorului Google din prezent, 400,4 miliarde de dolari.

Prin comparaţie, capitalizarea Google a atins nivelul de 200 de miliarde de dolari în octombrie 2007, după oferta publică iniţială din 2004, dar a scăzut rapid, odată cu întreaga piaţă, în 2008. În decembrie 2009, Google a depăşit din nou pragul de 200 de miliarde de dolari, iar din 2012 până în prezent, valoarea companiei a crescut cu peste 75%.

Cele două companii concurează pe piaţa publicităţii online şi luptă pentru supremaţia pe internet prin aplicaţiile şi serviciile oferite.

Nivelul record al capitalizării Facebook a fost înregistrat după ce compania a anunţat că serviciul video pe care îl oferă utilizatorilor este tot mai accesat, ceea ce deschide calea către o nouă formă de publicitate contra cost, care ar creşte veniturile companiei.

Compania deţinută de Mark Zuckerberg a cheltuit miliarde de dolari pentru a cumpăra start-up-urile care ameninţau poziţia Facebook în social media, inclusiv Instagram şi WhatsApp Messenger.

Strategia companiei de a despărţi aplicaţia mobilă Facebook în mai multe aplicaţii a atras investitorii, deşi a nemulţumit mai mulţi utilizatori, care au contestat decizia Facebook de a separa chat-ul de aplicaţia principală.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici