Facebook, acuzată că a oferit acces selectiv la datele utilizatorilor. Companiile cunoscute care au beneficiat de informaţii

Facebook le-a oferit unor companii, printre care se numără Netflix şi Airbnb, acces preferenţial la datele utilizatorilor releţei de socializare online, relevă documente dezvăluite de parlamentarul britanic Damian Collins, dar firma americană a respins acuzaţiile.

Urmărește
726 afișări
Imaginea articolului Facebook, acuzată că a oferit acces selectiv la datele utilizatorilor. Companiile cunoscute care au beneficiat de informaţii

Compania Facebook, acuzată că a oferit acces selectiv la datele utilizatorilor

Printre firmele care au primit acces preferenţial la date ale utilizatorilor Facebook se numără Netflix, Airbnb, Badoo şi Lyft, informează agenţia Reuters.

Deputatul britanic Damian Collins a obţinut documentele de la Six4Three, un dezvoltator de aplicaţii online implicat într-un litigiu cu Facebook.

Compania americană a respins acuzaţiile. "Documentele colectate de Six4Three pentru cazul lor lipsit de fundament sunt doar o versiune asupra situaţiei şi sunt prezentate într-un context foarte înşelător. Susţinem modificările introduse pe platforma de socializare online în anul 2015 pentru a opri o persoană să distribuie datele din lista de prieteni dezvoltatorilor de aplicaţii", a declarat un purtător de cuvânt al Facebook.

Potrivit site-ului Politico.com, directorul general Facebook, Mark Zuckerberg, şi alţi membri ai conducerii companiei au discutat strategii prin care să stimuleze firme să achiziţioneze spaţiu de reclame digitale pe reţeaua de socializare, iar în caz contrar să le reducă accesul la date.

Dezvăluirile riscă să amplifice presiunile autorităţilor de reglementare asupra companiei Facebook. Într-un alt caz, o firmă specializată în analizarea datelor online implicată în campania preşedintelui SUA Donald Trump şi în cea pro-Brexit a exploatat în scop electoral datele de pe Facebook a zeci de milioane de cetăţeni americani în ceea un membru al echipei lui Steve Bannon a numit drept "război psihologic". Un activist pentru transparenţă, Christopher Wylie, a dezvăluit pentru publicaţiile The New York Times şi Observer că firma Cambridge Analytica, deţinută de miliardarul specializat în tranzacţii speculative Robert Mercer şi condusă la acea vreme de Steve Bannon, a participat la campania electorală a lui Donald Trump folosind fraudulos profilurile Facebook a milioane de alegători americani pentru a construi un puternic program software în scopul anticipării şi influenţării preferinţelor electorale. Aceeaşi companie de analize a fost implicată în campania pentru ieşirea Marii Britanii din Uniunea Europeană (Brexit). Steve Bannon a devenit în august 2017 director al echipei de campanie a lui Donald Trump. Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook, majoritatea din Statele Unite, probabil au fost accesate ilegal de compania de consultanţă britanică Cambridge Analytica, a anunţat firma de socializare online.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici