- Home
- Economic
- NEW YORK, (14.10.2014, 18:28)
- Ana Obretin
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Facebook contra Google: Dispozitivele mobile relansează publicitatea online
Facebook pare să fi început un asalt împotriva Google în ceea ce priveşte publicitatea online, profitând de progresul înregistrat de conexiunile mobile la internet, care schimbă regulile în acest domeniu.
Urmărește
182 afișări
Facebook contra Google: Dispozitivele mobile relansează publicitatea online (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Google domină încă această piaţă, cu o treime din încasările mondiale, însă Facebook şi-a dublat câştigurile în ultimii doi ani, atingând 8% din cifra mondială în 2014, potrivit companiei de cercetare de piaţă eMarketer, citată de AFP.
Reţeaua de socializare, care are 1,3 miliarde de membri, înregistrează progrese mai ales în ceea ce priveşte publicitatea pe dispozitive mobile: a trecut de la 0% la 20% între 2011 şi 2014. Publicitatea pe dispozitive mobile este de altfel sectorul din domeniu cu cea mai mare creştere, cu încasări care se vor dubla anul acesta, pentru a ajunge la nivel mondial la 36,5 miliarde de dolari, adică un sfert din totalul câştigurilor din publicitatea online.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Continuând pe un trend ascendent, Facebook a lansat recent o nouă platformă, Audience Network, care va funcţiona similar cu Google Adwords, utilizatorii nemaifiind limitaţi la publicitatea de pe reţea, pentru că ad-urile vor apărea şi pe alte site-uri. Audience Network este un serviciu dedicat publicităţii mobile, reclamele care până de curând puteau fi văzute şi plasate exclusiv pe Facebook putând fi vizualizate pe aplicaţii ale partenerilor reţelei de socializare.
Cunoaşterea utilizatorului este punctul central al războiului publicităţii online, unde tipul reclamelor este în general determinat în timp real, în mod automatizat, pentru a corespunde intereselor presupuse ale userilor.
Cookie-urile - mici fişiere "spion" stocate în computer - sunt un instrument foarte frecvent folosit pentru a determina reclamele potrivite intereselor utilizatorilor. Dar acestea se pierd când se face trecerea de la computer la telefoane inteligente, deci trebuie găsite alte modalităţi de identificare: este o provocare nu doar de ordin tehnic, ci şi de a înţelege modul în care oamenii folosesc dispozitivele în ansamblu, spune Cathie Boyle, specialist în marketing mobil la eMarketer.
"Oamenii îşi împart timpul între mai multe dispozitive, iar eficacitatea unei reclame nu se măsoară doar pe cel unde a fost făcut «ultimul clic»", ducând la efectuarea achiziţiei, mai spune Boyle.
În acest context, "Facebook şi Google au acelaşi avantaj competitiv, au un sistem de conexiune unică (cu un cont asociat) care permite utilizatorului să se identifice pe dispozitive variate", a spus Jennifer Wise, analist la cabinetul Forrester.
Facebook a făcut deja acest lucru, spune aceasta, care adaugă că se aşteaptă ca şi Google să anunţe în curând lansarea unei platforme publicitare cu reclame ţintite, pe mai multe dispozitive. Un prim pas în acest sens a fost făcut la începutul lui octombrie, cu un instrument nou care permite advertiserilor să evalueze dacă o reclamă difuzată pe un dispozitiv determină o achiziţie de pe un alt dispozitiv.
Wise subliniază că există şi alţi actori din domeniul publicităţii ţintite care funcţionează pe baza identificării prin conturi - Twitter, radioul online american Pandora Media, Apple.
Însă, cu excepţia Google şi Facebook, piaţa rămâne foarte fragmentată, iar introducerea unor obiecte conectate suplimentare (ceasuri, ochelari) nu va simplifica situaţia.
Unii văd Amazon (0,70% din piaţa mondială a publicităţii online) drept un pretendent serios, Wall Street Journal scriind de altfel de curând despre o intenţie a acestei companii de a dezvolta o platformă publicitară.
Citește pe alephnews.ro: Fostul general al Ucrainei a declarat că „al treilea război mondial a început oficial”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Putin susține că Rusia a lansat o rachetă balistică asupra Ucrainei ca răspuns la loviturile asupra teritoriului rus cu rachete americane și britanice
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36