Facebook plăteşte un miliard de dolari pentru aplicaţia foto Instagram. De ce a oferit compania un preţ atât de mare

Facebook va cumpăra cu un miliard de dolari dezvoltatorul aplicaţiei Instagram pentru smartphone-uri şi tablete, care are funcţii de editare de fotografii şi publicare pe reţele de socializare, cea mai mare achiziţie efectuată vreodată de compania fondată de Mark Zuckerberg.

Urmărește
998 afișări
Imaginea articolului Facebook plăteşte un miliard de dolari pentru aplicaţia foto Instagram. De ce a oferit compania un preţ atât de mare

Facebook plăteşte un miliard de dolari pentru aplicaţia foto Instagram. De ce a oferit compania un preţ atât de mare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Facebook, care se pregăteşte să se listeze în această vară pe bursa Nasdaq de la New York, a plătit astfel un preţ surprinzător de ridicat pentru un dezvoltator de aplicaţii care nu are venituri semnificative, chiar şi la valorile extrem de optimiste estimate de obicei pentru companiile cu ascensiune rapidă din Silicon Valley.

Instagram, firmă cu "o duzină de angajaţi", a finalizat recent o rundă de finanţare de 50 milioane de dolari în cadrul căreia a fost evaluată la 500 milioane de dolari.

Printre motivele care ar fi putut determina Facebook să preia Instagram la un preţ atât de ridicat se numără dorinţa de a absorbi un potenţial rival sau de a preveni o mişcare similară din partea unui concurent important, precum Twitter sau Google.

"Ar fi fost mai bine să cumpere Twitter în acest moment. Dacă credeţi că Instagram ar fi putut ajunge următorul Twitter, ar putea fi o mişcare inteligentă", consideră Paul Buchheit, partener la progamul de promovare a start-up-urilor online Y Combinator şi cofondator al FriendFeed, preluat de Facebook în 2009.

Aplicaţia Instagram permite utilizatorilor să adauge filtre şi efecte fotografiilor de pe smartphone-uri şi tablete Apple sau Android pe care să le publice ulterior pe reţele de socializare, inclusiv pe o reţea proprie a dezvoltatorului.

Lansată la începutul anului 2011, Instagram a adunat, estimativ, 30 de milioane de utilizatori.

Aplicaţia a fost iniţial disponibilă doar pe iPhone şi iPad, însă Instagram a lansat recent şi o variantă pentru Android, descărcată rapid de peste un milion de utilizatori.

Instagram susţine că, până la finele anului trecut, utilizatorii aplicaţiei au încărcat pe reţele de socializare circa 400 milioane de fotografii.

Facebook vrea să atragă 5 miliarde de dolari prin oferta publică iniţială pregătită pentru luna mai, reţeaua de socializare aşteptând să fie evaluată la 100 miliarde de dolari.

Achiziţia marchează o excepţie de la strategia Facebook, care de obicei cumpără companii foarte mici pentru a absorbi angajaţii de valoare. Ulterior, Facebook elimină de pe piaţă produsele companiei achiziţionate sau construieşte variante similare integrate în propriile servicii.

Instagram va continua să funcţioneze, iar Facebook va participa la construcţia serviciilor companiei.

Analiştii din industria IT au tras rapid paralele între această tranzacţie şi achiziţia YouTube de către Google în 2006, pentru 1,65 miliarde de dolari. YouTube are propriul sediu în California şi operează în mare măsură independent de Google.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici