- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Facebook şi Google încearcă să obţină parteneriate cu Skype
Facebook şi Google încearcă separat să obţină diverse tipuri de colaborare cu Skype, după ce compania care operează unul dintre cele mai răspândite şi mai cunoscute servicii de videoconferinţe online a amânat oferta publică iniţială, au declarat două surse apropiate discuţiilor.
Facebook şi Google încearcă să obţină parteneriate cu Skype
Directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, a participat la discuţii interne privind preluarea Skype, potrivit uneia dintre surse. O altă sursă a afirmat că Facebook a propus Skype formarea unui joint venture.
Aceeaşi persoană susţine că şi Google a purtat discuţii preliminare pentru un joint venture cu Skype.
Un acord cu Skype ar putea genera o tranzacţie evaluată la 3-4 miliarde de dolari, a adăugat prima sursă.
Oferta publică iniţială a Skype, odată derulată, ar putea atrage circa un miliard de dolari, au declarat alte surse.
ULTIMELE ȘTIRI
-
COVID a fost scăpat dintr-un laborator din China, potrivit FBI. Agenția nu a avut voie să-l informeze pe Biden
-
Surpriză: Producătorii ruşi ai rachetei Oreshnik au folosit instrumente occidentale
-
Criza politică din Coreea de Sud se adânceşte: Parlamentul a votat şi pentru destituirea preşedintelui interimar
-
Putin afirmă că premierul slovac Robert Fico s-a oferit să intermedieze negocierile de pace dintre Rusia şi Ucraina
Discuţiile sunt în etape preliminare şi nu este clar care sunt variantele favorizate de companii pentru o combinaţie cu Skype.
Oferta publică iniţială a companiei rămâne în cărţi pentru cea de-a doua parte a anului, însă discuţiile cu alţi jucători vor continua, au adăugat sursele.
Facebook ar avea cel mai mult de câştigat dintr-un parteneriat cu Skype, deoarece şi-ar extinde baza de utilizatori prin creşterea pe plan internaţional, pe pieţele unde serviciul de telefonie şi conferinţe online este deja foarte popular. În plus, cei 500 de milioane de utilizatori Facebook ar avea un nou motiv să folosească activ serviciile companiei şi să rămână conectaţi.
Analiştii consideră că o colaborare a Skype cu Facebook ar fi mai oportună decât una cu Google, din moment ce gigantul căutărilor pe internet oferă deja un serviciu similar, Google Voice.
Reprezentanţii Skype şi Google au refuzat să comenteze informaţiile, iar cei ai Facebook nu au fost disponibili pentru declaraţii.
Anul trecut, 124 de milioane de utilizatori s-au conectat la serviciile Skype în fiecare lună până la jumătatea anului, dintre care 8,1 milioane au utilizat servicii plătite, în special efectuarea de apeluri către linii telefonice fixe sau mobile la tarife reduse.
Analiştii consideră că, deşi creşterea Skype este impresionantă, investitorii vor fi prudenţi în privinţa perspectivelor companiei din moment ce marea majoritate a clienţilor utilizează numai serviciile gratuite. Aceleaşi îndoieli planează şi deasupra Facebook, care în pofida imensei popularităţi şi a puterii brandului nu a demonstrat încă un model viabil de generare de venit şi profituri.
Skype, cu sediul la Luxembourg, a fost fondată în anul 2003 şi cumpărată în 2005 de eBay pentru 3,1 miliarde de dolari.
În 2009, eBay a vândut participaţia majoritară la Skype către un grup de investitori într-o tranzacţie de peste două miliarde de dolari, din care 1,9 miliarde de dolari cash. EBay a păstrat o treime din acţiunile companiei.
Skype a început anul trecut procedurile pentru oferta publică iniţială, însă numirea unui nou director general executiv în luna octombrie - Tony Bates, fost senior vice president la Cisco Systems - a determinat amânarea operaţiunii până în a doua jumătate a acestui an.
Între timp, companii precum Apple şi Google au lansat servicii concurente celor oferite de Skype, ameninţând valoarea de piaţă a companiei.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
GANDUL.RO