Magazinele online trebuie să investească în câştigarea încrederii potenţialilor clienţi
„Comerţul online se bazează pe încredere. Un studiu GfK arată că, în proporţie de 83%, cei intervievaţi şi-au exprimat reticenţa faţă de achiziţiile online prin incertitudinile legate de securitatea site-ului, a procesului de cumpărare şi datelor personale, la care se adaugă posibilele fraude”, a declarat directorul Business Development al GeCAD ePayment, Cristian Herghelegiu, la un eveniment de specialitate organizat de Business Magazin.
El a adăugat că proprietarii de magazine online trebuie să investească în creşterea securităţii site-urilor, prin achiziţionarea de sisteme antifraudă de prevenire a fraudelor şi introducerea de standarde de securitate, unul dintre acestea fiind 3D Secure.
Herghelegiu a amintit că procentul tentativelor de fraudă înregistrate în 2010 în magazinele online care folosesc soluţia ePayment a fost de 0,24%, în scădere cu 50% faţă de 2009, sistemul antifraudă protejând magazinele online şi clienţii acestora de pierderi de aproape 900.000 euro.
„Datele companiei arată că, începând cu 2008, rata tentativelor de fraudă s-a înjumătăţit de la an la an. Anul trecut, GeCAD ePayment a procesat 2,08 milioane de plăţi online, din care 4.992 au fost tentative de fraudă”, a spus reprezentantul GeCAD ePayment.
Principalele tipuri de afaceri online vizate în 2010 au fost site-urile care oferă reîncărcare electronică pentru telefoanele mobile, având un procent de 28,9% din numărul total al tentativelor de fraudă, urmate de turism, cu un total de 22%, şi de serviciile de telecomunicaţii, altele decât cele de reîncărcare, cu un procent de 10,7%, conform statisticilor GeCAD ePayment.
Herghelegiu a recomandat proprietarilor de magazine online să introducă mecanisme de recuperare a solicitărilor în curs de desfăşurare, care, din anumite motive, cum ar fi întreruperea conexiunii Internet, nu s-au finalizat prin emiterea unei comenzi.
„În cazul GeCAD ePayment, prin astfel de sisteme, am reuşit să recuperăm 85% din solicitările care s-au întrerupt din diferite motive. Cifrele arată că astfel de sistem pot dubla afacerile unui magazin online”, a spus Herghelegiu.
GeCAD ePayment este parte a Naspers, un grup sud-african media multinaţional, care în 2010 a achiziţionat 83% din capitalul social de la omul de afaceri Radu Georgescu.
În 2010, GeCAD ePayment a procesat plăţi online de peste 120 milioane de euro, fiind liderul pieţei locale de profil.