„Proiectele pe care le avem în derulare sunt proiecte de investiţii în energie şi infrastructură, cumulate, de peste 6 miliarde de euro, care înseamnă locuri de muncă, înseamnă independenţă energetică pentru România şi înseamnă posibilitatea de a completa ceea ce primim din fonduri europene şi din fonduri bugetare pentru îmbunătăţirea infrastructurii. Statele Unite ale Americii şi Uniunea Europeană au parteneriat strategic cu China. Dacă noi reuşim să avem investiţii, să creăm locuri de muncă, să fim independenţi energetic, este un lucru important şi mi-aş dori ca relaţiile noastre economice cu alte ţări din afara Uniunii Europene să ne ajute în egală măsură în dezvoltarea economică, cu atât mai mult cu cât România susţine şi crede că sunt necesare noi sancţiuni economice împotriva Federaţiei Ruse pentru încălcarea dreptului internaţional şi implicarea în criza din estul Ucrainei”, le-a spus Ponta, joi, miniştrilor prezenţi la şedinţa Executivului.
Şeful Executivului a precizat că, în acest context, pentru ca România să poată continua creşterea economică, este necesar ca pentru producătorii români, pentru economia românească, să se găsească noi pieţe de desfacere şi noi surse de investiţii.
Premierul Victor Ponta s-a aflat, în perioada 30 august – 3 septembrie, într-o vizită oficială înChina, la invitaţia omologului chinez Li Keqiang, ca răspuns la vizita întreprinsă în România de acesta din urmă în noiembrie 2013
Guvernul a discutat cu mai multe companii din China posibilitatea realizării unei linii feroviare de mare viteză între Bucureşti şi Iaşi, care ar putea continua către Chişinău, în condiţiile în care Comisia Europeană se opune unei linii de mare viteză Bucureşti-Constanţa.
Ponta a vrut marţi să vadă personal performanţa trenurilor de mare viteză din China şi s-a deplasat, alături de ministrul Transporturilor, Ioan Rus, cu un astfel de tren de la Beijing la Tianjin.
Potrivit unui raport al PwC şi Oxford Economics, cheltuielile cu infrastructura în România vor creşte în medie cu 5% pe an până în 2025, mai rapid decât cele din Europa de Vest, dar mai încet decât la nivel global, suma totală alocată urmând să ajungă la aproximativ 30 miliarde dolari până în 2025.