- Home
- Economic
- IAŞI, (30.12.2012, 14:41)
- Florin Ghetau
Fenechiu: CFR Marfă este o gaură neagră, prin oprirea hoţiilor poate deveni profitabilă
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirmă că "prin oprirea hoţiilor şi cu un management performant" CFR Marfă poate deveni profitabilă, susţinând că această companie a ajuns "o gaură neagră unde se fac contracte împotriva intereselor statului".
Urmărește
662 afișări
Fenechiu: CFR Marfă este o gaură neagră, prin oprirea hoţiilor poate deveni profitabilă (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)
Relu Fenechiu a spus, duminică într-o conferinţă de presă susţinută la Iaşi, că "se fură mult prea mult în România" şi că sunt permise "mult mult prea multe abuzuri şi scurgeri de bani".
"Camioanele de mare tonaj merg suraîncărcate pe străzi şi acest lucru nu se poate face decât dând şpagă unde trebuie, în vămi se cântăresc maşinile după ureche, iar CFR Marfă este o gaură neagră în care se fac contracte parcă dedicate împotriva intereselor companiei şi statului", a spus Fenechiu.
El a precizat că va căuta soluţii de eficientizare a companiilor din subordine care merg în pierdere.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Trump la Davos: „Iubesc Europa”, dar „am nemulţumiri foarte mari” cu Uniunea Europeană
-
Trump se adresează elitei de afaceri de la Davos: planuri pentru combaterea inflaţiei, reducerea taxelor şi extinderea producţiei de energie
-
Şoc în pieţe. Trump cere Arabiei Saudite să scadă preţul petrolului pentru a pune capăt războiului din Ucraina
"La CFR Infrastructură s-a reuşit diminuarea pierderilor cu aproape 200 milioane de euro şi astăzi este deja pe profit, însă organizarea companiei trebuie regândită, pentru că se găseşte în situaţia că are datorii, dar are de încasat foarte mulţi bani de la CFR Marfă şi de la CFR Călători. Aceste din urmă două companii, având mari pierderi, niciodată nu vor putea achita datoriile către CFR Infrastructură şi vreau să terminăm cu aceste lanţuri care produc pierderi în economia naţională”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a susţinut că CFR Marfă poate deveni o companie profitabilă prin "oprirea hoţiilor" şi printr-un management performant.
"Societăţile care pot să fie profitabile trebuie lăsate să fie profitabile, iar cele care nu pot deveni profitabile le lichidăm, le închidem sau le privatizăm, asta însă doar după ce ne convingem că nu se poate face nimic din ele. Eu sunt convins că prin management performant şi oprirea hoţiilor, CFR Marfă poate deveni profitabilă", a afirmat Fenechiu.
El a precizat că în anul 2007 CFR Marfă s-a asociat cu o societate, intrând în afacere cu şase mii de vagoane, dar că, în loc să obţină profit, a înregistrat pierderi.
"În 2007, CFR Marfă a făcut o asociere cu o companie şi a intrat în această asociere cu un capital de 6.000 de vagoane. M-am trezit acum cu o cerere de la acea companie să schimbăm o mie din cele şase mii de vagoane, că nu mai sunt bune. Am pus o întrebare simplă: ce profit a avut CFR Marfă în urma asocierii? Am aflat că a avut pierderi în fiecare an. Sunt foarte curios ce răspuns o să-mi dea actuala conducere a CFR Marfă la această chestiune”, a adăugat ministrul Transporturilor.
Citește pe alephnews.ro: Un marinar român a fost eliberat de rebelii Houthi. Cum evoluează situația din Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Yuval Raphael a fost aleasă să reprezinte Israelul la Eurovision 2025. Artista a supraviețuit atacului Hamas din 7 octombrie 2023
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 20:02
-
astăzi, 19:26