- Home
- Economic
- IAŞI, (25.07.2013, 13:48)
- Andreea Unturica , Florin Ghetau
Fenechiu: E importantă convocarea CSAT în cazul privatizării CFR Marfă după declaraţiile lui Băsescu
Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a declarat, joi, că este importantă convocarea de urgenţă a CSAT, în cazul privatizării CFR Marfă, precizând că procesul de privatizare nu poate merge înainte cât timp şeful statului a ieşit cu afirmaţii periculoase spunând că "nu e bine".
Urmărește
358 afișări
Relu Fenechiu (Imagine: Liviu Chirica/ Mediafax Foto)
Fenechiu a afirmat, într-o conferinţă de presă susţinută la Iaşi, că preşedintele Traian Băsescu a ieşit cu afirmaţii periculoase în cazul privatizării CFR Marfă şi că, astfel, şeful statului a blocat accesul companiei câştigătoare la credite bancare.
"Nicio bancă nu mai dă bani GFR-ului, după ce a ieşit omul numărul unu al ţării cu astfel de declaraţii. Practic, a blocat companiei accesul la credite. CSAT ar trebui să decidă dacă e bine sau rău. Din punctul nostru de vedere, toate documentele sunt în regulă, iar noi nu ştim dacă acţionarul unei companii are probleme cu DIICOT sau cu DNA. Nici nu avem de unde şti dacă băncile îi dau sau nu credit", a spus Fenechiu.
Fostul ministru al Transporturilor a afirmat că băncile sunt foarte reticente în privinţa unor afaceri care prezintă riscuri.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Meta a respins acuzațiile conform cărora utilizatorii Facebook și Instagram sunt forțați să urmărească conturile noii administrații Trump
-
Ciolacu, despre restructurarea bugetarilor: Indiferent de obstacole - o duc la bun sfârşit
-
RAR avertizează: Escrocheria cu certificate auto false, la mare căutare
-
Mai mulţi angajaţi la ghişeele CFR pentru a scurta cozile studenţilor
"Preşedintele nu este obligat să convoace CSAT, dar ar trebui să o facă. Este necesar un răspuns oficial. E posibil ca Traian Băsescu să fi avut nişte informaţii. Trebuie să şi le asume, acestea nu pot fi expuse într-o declaraţie de presă", a declarat Relu Fenechiu.
El a precizat că CSAT ar trebuie să dea o hotărâre în care să spună dacă aprobă sau nu forma contractului de privatizare.
"Poate nu avem noi toate informaţiile de care dispune preşedintele. CSAT e format din reprezentanţi care se ocupă cu securitatea naţională. Această privatizare nu poate merge înainte, cât timp Traian Băsescu a spus că nu e bine. Convocarea CSAT se poate face şi într-o oră, nu asta e problema. Este importantă convocarea de urgenţă a CSAT. Dacă nu era intervenţia lui Traian Băsescu nu mai cerea nimeni nimic, nu mai era nevoie de şedinţa Consiliului", a afirmat Fenechiu.
El a mai spus că reprezentanţii FMI, care se află în aceste zile în România, se uită atent la această privatizare.
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, că firma care a câştigat licitaţia pentru a cumpăra CFR Marfă nu are banii necesari pentru a plăti suma convenită şi caută bani "pe la bănci", el întrebând de unde va mai avea compania bani de investiţii pentru modernizarea CFR Marfă.
Şeful statului a precizat că privatizarea cu investitor strategic a CFR Marfă a fost stabilită în CSAT.
"Dacă în momentul de faţă investitorul împrumută bani ca să poată plăti compania şi nu îi găseşte - în momentul de faţă nu sunt prea multe bănci dispuse să finanţeze - de unde o să găsească bani pentru modernizarea companiei? Are nevoie de locomotive moderne, de vagoane modernizate, de depouri modernizate, de multe altele", a arătat Traian Băsescu.
El a arătat că Grupul Feroviar Român - GFR, câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă, are propriile credite şi trebuie să împrumute "circa 200 de milioane să plătească noua companie", nefiind prea multe bănci dispuse să finanţeze această sumă.
Purtătorul de cuvânt al Executivului, Andrei Zaharescu, a declarat că Guvernul aşteaptă o decizie în prima şedinţă a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării legat de CFR Marfă.
Citește pe alephnews.ro: Donald Trump face schimbări în lume în a treia zi de mandat. Țările UE ar putea fi supuse unor tarife vamale din partea SUA
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cel mai mare iceberg din lume, A23a, se deplasează spre insula britanică Georgia de Sud. Cât de gravă este situația
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe