- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.05.2013, 18:04)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Fenechiu: Investitorii CFR Marfă, cu acte incomplete. Demisia, doar dacă eşecul mi s-ar datora
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat agenţiei MEDIAFAX că documentele depuse de cei trei investitori interesaţi de privatizarea CFR Marfă au fost respinse deoarece nu includeau toate elementele necesare şi a precizat că ar demisiona doar dacă eşecul privatizării ar fi din vina sa.
Urmărește
566 afișări
Relu Fenechiu (Imagine: Liviu Chirica/Mediafax Foto)
"Dacă CFR Marfă nu se privatizează din cauza unor greşeli ale ministerului, plec a doua zi. Eu îmi fac treaba, respect termenele şi procedurile", a afirmat ministrul Transporturilor.
El a arătat că documentanţiile depuse de cei trei investitori sunt incomplete sau neconforme.
"La fiecare ofertant lipsea câte ceva. Facem toate diligenţele pentru o nouă procedură. Dorinţa mea este să nu ieşim din termenul final (20 iunie - n.r.)", a adăugat Fenechiu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Întrebat ce investitori ar putea să se prezinte la reluarea procedurii, ministrul a spus că inclusiv cei trei ofertanţi, însă cu "documentaţia completă".
Fenechiu a mai spus că preţul de pornire pentru vânzarea pachetului majoritar de acţiuni la CFR Marfă, de 180 milioane de euro, nu va fi modificat.
Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentaţia de participare nu s-a precalificat pentru etapa următoare în cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, în urma verificării şi analizării documentelor, procesul urmând să fie reluat.
"Ministerul Transporturilor vă informează că, în urma verificării şi analizării documentaţiilor de participare depuse de potenţialii investitori la procedura de precalificare în cadrul procesului de privatizare a SNTFM CFR MARFĂ, Comisia de Privatizare instituită la nivelul Ministerului Transporturilor, a hotărât respingerea celor trei potenţiali ofertanţi şi reluarea procedurii, conform prevederilor legale", se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Documentaţia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
OmniTRAX, înregistrată în Denver, Colorado, a fost fondată de omul de afaceri Patrick Broe. Transferoviar Grup este controlată de omul de afaceri Călin Mitică şi deţine participaţii majoritare în cadrul firmelor UV Aiud şi Transferoviar Călători, iar Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria este un fond de investiţii fondat în 1957, administrând active de peste două miliarde de euro. Grup Feroviar Român este al doilea mare operator de transport feroviar de marfă din România şi face parte din grupul Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.
Premierul Victor Ponta declara miercurea trecută că a cerut date legate de companiile care au depus documentaţii la privatizarea CFR Marfă şi că investitorii în cauză sunt serioşi, astfel că are încredere că aceştia pot aplica o strategie eficientă, adăugând că societatea poate fi viabilă, dar "nu e aşa uşor cum pare".
"Mă aştept ca oricare dintre cei trei - pentru că am cerut date, este vorba de investitori serioşi - am încredere ca oricare dintre cei trei trei să aibă capacitatea de a implementa o strategie pe termen mediu şi lung de eficientizare a companiei, păstrare a locurilor de muncă şi creşterea competiţiei pe piaţa internă şi pe piaţa directă", a spus Ponta, la vremea respectivă.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat după deschiderea documentaţiilor de participare că ofertele sunt eligibile, iar dacă preţul de vânzare ar fi fost mai mic, numărul investitorilor interesaţi ar fi fost mai mare.
Fenechiu afirma la finele lunii martie că în situaţia în care nu va rezolva problema privatizării CFR Marfă şi deblocarea POS Transporturi până la mijlocul lunii iunie este posibil să părăsească Guvernul, după cum îşi doreşte Traian Băsescu.
Ministrul Transporturilor a făcut o declaraţie similară legată de CFR Marfă şi la finele lunii ianuarie, după audierea la comisiile parlamentare de industrii privind aprobarea bugetului pe 2013.
"Cred că dacă nu va fi privatizată CFR Marfă, nu voi mai fi ministru, pentru mine este o responsabilitate uriaşă şi o iau în serios", a spus Fenechiu la vremea respectivă, adăugând că nu i s-a spus acest lucru la şedinţa de guvern.
Miercuri a fost termenul pentru finalizarea verificării şi analizării documentelor de participare, precum şi pentru întocmirii listei investitorilor precalificaţi să participe, în continuare, la procesul de privatizare a CFR Marfă ("lista scurtă").
Termenul final pentru desemnarea ofertantului câştigător era 20 iunie 2013, conform angajamentelor stabilite cu Fondul Monetar Internaţional.
Privatizarea CFR Marfă se realizează printr-o procedură de vânzare de acţiuni prin metode combinate cu criterii de precalificare, constând în negociere pe bază de oferte preliminare şi neangajante, urmată de licitaţie cu ofertă în plic pentru un pachet majoritar de 51% din capitalul social al companiei.
Licitaţia pentru pachetul de 51% din acţiunile CFR Marfă porneşte de la 180 milioane de euro.
Potrivit calendarului, potenţialii cumpărători înscrişi pe lista scurtă ar fi trebuit să depună până la 27 mai oferta preliminară şi neangajantă, alături de comentariile asupra proiectului contractului de vânzare - cumpărare de acţiuni inclus în dosarul de prezentare.
Ulterior, comisia de privatizare trebuia să poarte negocieri cu fiecare dintre aceştia, începând din 28 mai.
Pentru participarea la licitaţia cu ofertă în plic, potenţialii cumpărători urmau să depună până la 19 iunie documentele de participare care nu au fost solicitate în faza de precalificare, oferta de cumpărare în plic sigilat şi dovada achitării taxei de participare la licitaţie.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe